قیمت طلا روز 15 اردیبهشت 1401/ شوک نرخ اونس به بازار داخلی

ژیوار

قیمت طلا و سکه با وجود اینکه نرخ دلار نسبت به سه روز گذشته تغییری نداشته، رشد پیدا کرده است. علت این موضوع هم به افزایش مجدد نرخ اونس برمی‌گردد. در حال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به سه روز قبل، 0.52 درصد بیشتر شده و در محدوده یک میلیون و 303 هزار و 700 تومانی قرار دارد. نرخ سکه هم نسبت به دوشنبه قبل 1.01 درصد بالا رفته و به مرز 13 میلیون و 335 هزار تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار روز بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس بعد از رکوردشکنی که در چند روز گذشته داشت، یکباره به دلیل تصمیمات فدرال رزرو و رشد شاخص دلار، وارد فاز نزولی شد و کانال هزار و 900 دلاری را ترک کرد. این فلز گرانبها در کانال هزار و 800 دلاری هم همچنان در حال عقب نشینی بود. اما در دو روز گذشته بار دیگر جهت قیمتی اونس عوض شد و شرایط قیمتی آن بهبود پیدا کرد. هم اکنون نرخ اونس در مقایسه با روز گذشته، 1.59 درصد بالا رفته و به مرز هزار و 898 دلاری رسیده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

علت اصلی رشد نرخ اونس چه بود؟

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اخیرا اعلام کرده که افزایش 50 واحدی نرخ بهره در آینده امکان پذیر است،ۀ اما با این حال برنامه‌ای برای رشد 75 واحدی این نرخ وجود ندارد. به نظر فعالان و کارشناسان بازار طلا، همین سخن باعث بهبود قیمتی اونس شد. در کل سخنرانی اخیر پاول احساسات مثبتی را نسبت به بازار سهام و طلا ایجاد کرد.

دریان سفر امید

این مورد در بازار طلا و سکه داخلی هم منعکس شد و نرخ سکه و قیمت طلای 18 عیار را رشد داد. هم اکنون توجه معامله گران فلزات گرانبهای داخلی به نرخ اونس معطوف شده است.

 

 

اطلاعات عمومی:

آشنایی با طلای سیاه

طلای موجود در بازار عمدتا به رنگ زرد و سفید شناخته می‌شود، اما انواع این فلز گرانبها در رنگ‌های مختلف هم وجود دارد. طلای سیاه یکی از انواع طلا است. در واقعا رویه طلا با یک لایه روکش روتنیوروی پوشانده می‌شود و به همین علت رنگ آن سیاه به نظر می‌رسد. البته روش‌های دیگری هم برای سیاه کردن طلا وجود دارد اما استفاده از روکش مذکور متداول‌ترین راه است.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز