قیمت دلار 800 تومان سقوط کرد؛ اولین ریزش بزرگ بازار ارز در سال 1400

تورهای مسافرتی لحظه آخر

گزارش‌ها از بازار غیر رسمی ارز حاکی از آن است که قیمت دلار امروز شنبه 14 فرودین 1400 از ابتدای آغاز به کار صرافی‌های بانکی نزولی بوده و در بازار آزاد نیز اسکناس آمریکایی 800 تومان ریزش کرده است. سکه امامی نیز با کاهش 430 هزار تومانی به کانال 10 میلیون تومانی رفته است.

به گزارش کاماپرس، دلار امروز شنبه 14 فروردین ماه در اولین روز کاری هفته سوم سال جدید با شوک سهمگین اخبار سیاسی مواجه شد. در واقع اخباری که پررنگ شدن احتمال توافق ایران و آمریکا بر سر احیای برجام را نوید می دهد اسکناس آمریکایی را به فاز نزولی سوق داد و دلار در زمان کوتاهی یک کانال عقب نشست.

بر اساس گزارش های میدانی حال و هوای بازار ارز به صورتی است که احتمال کاهش قیمت دلار و ورود این ارز پرتقاضا به کانال 23 هزار تومانی هم در ساعت های باقیمانده از امروز وجود دارد. چنانچه خبرهای تکمیلی و تائیدی از توافق ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام منتشر شود به احتمال فراوان می توان شاهد تخلیه 3 تا 4 هزار تومانی قیمت دلار در روزهای آینده بود.

 ریزش بزرگ دلار و سقوط به کانال 24 هزار تومانی

در زمان تنظیم این خبر قیمت فروش دلار در بازار غیررسمی ارز، به 24750 تومان رسیده است ضمن آن که در بازار خریدار چندانی برای دلار وجود ندارد و برخی واسطه ها قیمت 24 هزار تومان را برای خرید دلار به فروشندگان پیشنهاد می کنند.

راز آسمان پایتخت

وضعیت ارزهای دیگر نیز نزولی است و برای مثال یورو از کانال 30 هزار تومانی با سقوط بیش از 800 تومانی به ۲۹,۸۱۰ تومان رسیده است. قیمت سکه طرح جدید یا همان سکه امامی هم امروز با حدود 430 هزار تومان ریزش به 10,700,000 تومان رسیده است.

گزارش های دریافتی از بازار طلا نیز خبرها حکایت از آن دارد که قیمت طلا امروز کاهش یافته و و هر گرم طلا ۱۸ عیار، حدود 8 هزار تومان افت قیمت داشته و به یک میلیون و شصت و نه هزار و هشتصد  تومان رسیده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز