قیمت دلار 10 درصد افت می‌کند

ژیوار

در بررسی گزارش های امروز مطبوعات کشور به نکات قابل تاملی برمی خوریم از جمله در گزارش روزنامه همشهری یک کارشناس بازارهای مالی با ارائه تحلیلی اظهار کرده است که با انتخاب بایدن قیمت دلار دست کم 10 درصد افت خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، بازارهای کشور ما با گذشت حدود دو روز از برگزاری انتخابات آمریکا هنوز در تب و تاب این انتخابات و پیامدهای آن بر اقتصاد و بازارهای مختلف است. برخی گمانه زنی ها از پیروزی بایدن در این انتخابات حکایت دارد و بخشی از فعالان بازار ارز و کارشناسان اقتصادی خود را برای ریزش سنگین دلار در صورت قطعی شدن پیروزی بایدن آماده می کنند. از دیدگاه این گروه سقوط دلار بیش از 30 تا 40 درصد خواهد بود و دلار 30 هزار تومانی به زیر 20 هزار تومان ریزش می کند.

در مقابل برخی کارشناسان نیز معتقدند حتی در صورت پیروزی بایدن دلار سقوط شدیدی نخواهد داشت.

در گزارشی که روزنامه همشهری امروز منتشر کرده محمدعلی احمدزاده اصل کارشناس بازارهای مالی درباره اثر انتخابات آمریکا بر بازارها گفته است: انتخاب ترامپ به‌دلیل سیاست‌های او می‌تواند به منزله رشد بازار‌های طلا و ارز باشد و به تبع آن بخشی از نقدینگی در کوتاه‌مدت از بازار‌های موازی راهی بازار سرمایه شود اما در درازمدت به نفع هیچ‌کدام از بازارها نیست زیرا تحریم‌های کمرشکن می‌تواند اثرات ناگواری بر بازار‌ها بگذارد و آرامش را از بازارها بگیرد.

او تأکید می کند: با انتخاب دونالد ترامپ نگرانی در جامعه بیشتر می‌شود و این موضوع موجب خواهد شد مردم دوباره به سمت خرید طلا و ارز بروند. به گفته او درصورت انتخاب بایدن قیمت دلار دست‌کم 10درصد افت خواهد کرد وحتی قیمت دلار از محدوده 27هزار تومان هم بیشتر عقب‌نشینی خواهد کرد.

دریان سفر امید

کاهش تقاضای ارز با مبهم ماندن نتیجه انتخابات آمریکا

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بازار ارز در مبادلات دیروز، متاثر از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود به‌طوری که تا ظهر دیروز قیمت هر دلار آمریکا با هزار تومان رشد به 30هزارو200تومان رسید اما بعد از آن با مشخص شدن نتایج تکمیلی انتخابات ریاست‌جمهوری در برخی ایالت‌های آمریکا و مبهم شدن نتایج این انتخابات خریداران عقب‌نشینی کردند و از حجم تقاضا برای خرید دلار در بازار کاسته شد.

اخبار مهم بازار ارز و طلا را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز