دلار 30 هزار تومانی بر سر دو راهی سقوط «خیلی سنگین» یا «سنگین»

دلار که دیروز با نبض اخبار انتخابات آمریکا و قوت گرفتن احتمال پیروزی ترامپ تا مرز 30 هزار تومان بالا رفته بود امروز در پی تغییر وضعیت این انتخابات و پررنگ شدن احتمال پیروزی بایدن، چاره ای جز سقوط خیلی سنگین یا سنگین ندارد.

به گزارش کاماپرس، هنوز تا بازگشایی بازار صرافی های میدان فردوسی چند ساعتی باقیمانده ولی امروز صرافی ها و دلار فروشان بازار غیررسمی ارز به جای آن که گوشی به دست در انتظار تعیین قیمت دلار و یورو و دیگر ارزهای معتبر از سوی صرافی های دوبی و استانبول باشند، روی گوشی های موبایل خود خیمه می زنند بلکه نتیجه نهایی انتخابات آمریکا را حتی شده ثانیه ای زودتر از دیگر همکاران خود دریابند.

انتخابات آمریکا در ساعت های گذشته زیر و بالای بسیاری داشته و اکنون – در لحظه تنظیم این خبر ساعت حدود 8:30 صبح پنجشنبه 15 آبان ماه 1399 –  بایدن بالای این موج قرار گرفته است. پیروزی بایدن در این انتخابات اگر قطعی شود، دلار در تهران چاره ای جز سقوط نخواهد داشت و تنها انتخاب برای دلار سقوط سنگین یا سقوط خیلی سنگین است.

تازه ترین اخبار بازار ارز و سکه را اینجا بخوانید:

سقوط دلار تا کجا؟

راز آسمان پایتخت

پیشتر کارشناسان در گمانه زنی های خود از سقوط دلار به زیر 20 هزار تومان و 18 هزار تومان در صورت پیروزی بایدن سخن گفته بودند و حتی برخی کارشناسان سخن از سقوط به زیر 15 هزار تومان می گفتند.

امروز دنیای اقتصاد در گزارشی نوشته است برخی معتقدند که حتی اگر ترامپ هم در کاخ سفید ماندنی شود احتمال سقوط دلار بالا است.

به نوشته این روزنامه برخی از معامله‌گران باور دارند، فارغ از آنکه چه کسی به کاخ سفید خواهد رفت، قیمت دلار طی هفته‌های آتی ظرفیت رشد بالایی نخواهد داشت. از نگاه این گروه، قیمت این ارز در ماه‌های گذشته رشد زیادی را تجربه کرده است و طبیعی است که پس از عبور از جو انتخاباتی آمریکا، کم کم با افزایش فروش توسط کسانی مواجه شود که در قیمت‌های پایین‌تر اقدام به خرید کرده‌اند.

این گروه باور دارند، برد ترامپ حتی می‌تواند منجر به بازگشت دلار به کانال ۳۰ هزار تومان و آزمون سقف‌های بالاتر شود. با این حال، پس از افزایش، از نگاه آنها بازار در مسیر نزولی قرار می‌گیرد.

صد البته در گزارش دنیای اقتصاد سناریوهای افزایشی بودن قیمت دلار نیز مطرح شده است اما این سناریوها در حال حاضر که بایدن از ترامپ پیش افتاده، محلی از اعراب ندارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “دلار 30 هزار تومانی بر سر دو راهی سقوط «خیلی سنگین» یا «سنگین»

  1. امیر گفته:

    بالاخره آه بیمارای پروانه ای و ام اس و هزاران بیمار دیگر که با ارز ۳۲ هزارتومنی مجبور به تهیه دارو بودند باید دامن افرادی که باعث گرانی دلار شدن را بگیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز