سقوط دلار آغاز شد/ ریزش 2700 تومانی در کمتر از یک ساعت

لست سکند

بر اساس گزارش رسانه ها سقوط قیمت دلار در بازار غیررسمی ارز آغاز شده است و بعد از سردرگمی اولیه معامله گران در بازار، دلار در کمتر از یک ساعت 2700 تومان ریزش کرده است.

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که هیاهوی انتخابات آمریکا در این کشور به اوج رسیده و شاید صف کشی های خیابانی و حتی اغتشاش در ایالات و شهرهای مختلف این کشور را نیز بر سر فرد پیروز نهایی شاهد باشیم، اما شواهد امر بر برتری نامزد دموکرات ها گواهی می دهد و معامله گران بازار ارز نیز با توجه به این شرایط قیمت فروش اسکناس دلار را به صورت قابل توجهی کاهش داده اند.

صرافی ملی هم اعلام کرده است که امروز خرید دلار و یورو ندارد و تنها  دلار آمریکا را به قیمت  26,850 تومان خریداری می کند.

احتمال هجوم صاحبان دلارهای خانگی به بازار برای فروش دلار

از سوی دیگر احتمال آن می رود که در صورت تداوم روند پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا – روندی که در آن پیروزی وی تقریبا قطعی به نظر می رسد –  تا ساعاتی دیگر شاهد هجوم صاحبان دلارهای خانگی به میدان فردوسی برای فروش دلار باشیم و این وضع در صورت وقوع شتاب سقوط دلار را افزایش خواهد داد.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام دنیای اقتصاد قیمت‌دلار در بازار آزاد امروز پنجشنبه 15 آبان با 2700 تومان سقوط به ۲۶,۸۰۰ (بیست و شش هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱۰.۰۸ درصدی داشته است.

اخبار مهم بازار ارز را بخوانید:

مقاومت یورو و درهم در برابر کاهش قیمت

جالب این که یورو در بازار آزاد امروز مقاومت شدیدی در برابر کاهش – تا لحظه تنظیم این خبر – نشان داده و حتی با افزایش ۰.۱۱ درصدی، از ۳۴,۵۸۵ (سی و چهار هزار و پانصد و هشتاد و پنج ) تومان به ۳۴,۶۲۴ (سی و چهار هزار و ششصد و بیست و چهار ) تومان رسیده است.

نکته جالب توجه دیگر این که با وجود کاهش شدید قیمت دلار، درهم امارات (حواله) که همیشه در کاهش و افزایش با دلار هماهنگ بود امروز با ریزش دلار همراهی نکرد و با افزایش ۱.۱۴ درصدی، از ۸,۱۰۰ (هشت هزار و یکصد ) تومان به ۸,۱۹۴ (هشت هزار و یکصد و نود و چهار ) تومان رسید.

اخبار مهم بازار سکه را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز