قیمت طلا با پیروزی بایدن هم گران می‌شود؟

لست سکند

در حالی که کارشناسان ارزیابی های مختلفی از پیامدهای پیروزی بایدن یا ترامپ بر بازارهای مختلف از جمله طلا ارائه می دهند یک کارشناس شناخته شده سرمایه گذاری، معتقد است فارغ از اینکه چه کسی برنده انتخابات آمریکا شود قیمت طلا افزایش می یابد و دارندگان طلا، برد خواهند کرد.

به گزارش کاماپرس، اخبار بازارها به شدت تحت تاثیر آخرین نتایج انتخابات آمریکا قرار دارد و سرمایه گذاران و مالکان دارایی های مختلف می خواهند بدانند در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ چه سرنوشتی در انتظار داریی و سرمایه آنها خواهد بود.

در این شرایط یک کارشناس مطرح سرمایه‌گذاری بر این باور است که مهم نیست بایدن پیروز انتخابات آمریکا شود یا ترامپ چرا که در هر دو صورت، طلا برنده این جدال خواهد بود.

بنا به اعلام فارس به نقل از CNBS، جیمز راسته، از کارشناسان مطرح و ارشد سرمایه‌گذاری در مؤسسه کاست کپیتال، طی مصاحبه‌ای گفته است که فارغ از اینکه چه کسی برنده انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا شود دارندگان طلا و استخراج کنندگان آن برد خواهند کرد.

اخبار مهم بازار ارز و طلا را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وی در توضیح دلیل این مسئله می گوید: به احتمال فراوان آمریکا یک بسته کمک اقتصادی سنگین با هدف بهبود فعالیت‌های اقتصادی در این کشور اجرا خواهد کرد و  البته مشکل این مسئله اثرگذاری آن بر افزایش کسری بودجه در آمریکا است.

این کارشناس سرمایه گذاری معتقد است که برای این منظور ما هزاران میلیارد دلار پول چاپ خواهیم کرد و این مسئله به شکلی خارق‌العاده به نفع طلا تمام خواهد شد. وی بر این باور است که هر کدام از طرفین که پیروز شوند کار یکسانی را انجام خواهند داد و بیشتر تفاوت‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود بیش از آنکه واقعیت داشته باشد فقط یک تصور است.

شایان ذکر است قیمت طلا در ماه آگوست پیش از عقب نشینی به 1900 دلار در هر اونس از 2 هزار دلار عبور کرده بود. در معاملات امروز قیمت این فلز به زیر 1900 دلار رسید. به گفته راسته این روند خیلی به نفع طرف‌هایی است که در زمینه استخراج و تولید طلا فعالیت می‌کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار طلا و ارز ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز