قیمت خودرو در بازار به قیمت کارخانه برمی‌گردد؟

ژیوار

قیمت خودرو در آخرین روزهای پائیز و با توجه به تغییرات جزئی در قیمت دلار همچنان روند نزولی خود را طی می کند.

به گزارش کاماپرس، برخی از کارشناسان خودرو معتقدند که با آزادسازی واردات خودرو و همچنین تحویل دادن 40 هزار خودرو، تعهد شرکت های خودروسازی به بازار قیمت خودرو در بازار آزاد همچنان رو به کاهش پیش خواهد رفت.

روند کاهشی نمودار قیمت خودروها از زمان اعلام نتایج اولیه انتخابات آمریکا استارت خورد و به رغم رشدهای اندک قیمتی طی این بازه ۴۰ روزه، در قریب به اتفاق روزها شاهد افت قیمت خودروهای موجود در بازار، چه داخلی و چه وارداتی بودیم، احتمال اینکه قیمت خودرو در بازار آزاد به قیمت آن در کارخانه نزدیک شود، دور از انتظار نیست.

 نرخ ارز و قیمت خودرو

دنیای اقتصاد نوشت، آنچه مشخص است بازار ارز بعد از نوسانی شدن وضعیت اقتصادی کشور تبدیل به قطب نمای سایر بازارها از جمله خودرو شد. به‌طوری‌که فعالان دیگر بازارها و خودرو پیش از آغاز داد و ستد، ابتدا نگاهی به تابلوی صرافی‌ها می‌انداختند تا قیمت‌های خود را بر اساس نوسانات نرخ ارز تنظیم کنند.

دریان سفر امید

اخبار مرتبط را بخوانید: 

اما همان‌طور که اشاره شد در شرایطی که نرخ ارز در بازار پیشروی اندکی داشته، مشاهده می‌شود که قیمت خودرو کاهش پیدا کرده است.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا بازار خودرو مسیر خود را از بازار ارز جدا کرده و دیگر نرخ ارز تاثیری بر قیمت خودرو ندارد یا عامل دیگری این اتفاق را رقم زده است؟

یک فعال بازار می‌گوید اعلام نتایج اولیه انتخابات آمریکا و موج خوش‌بینی که بازارهای عمومی کشور از جمله بازار خودرو را در بر گرفت باعث شد طرف تقاضا به امید کاهش قیمت‌ها از حضور در بازار امتناع کند و همین اتفاق منجر به خالی شدن بازار از خریدار و به دنبال آن قفل شدن معاملات و کسادی بازار شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز