خرید و فروش خودروهای طرح قرعه کشی به صورت وکالتی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طرح قرعه کشی خودرو زمانی که شروع شد یکی از شرایطش در رهن بودن خودرو نزد شرکت خودرو سازی بود اما در حال حاضر در فضای مجازی آگهی های فروش این خودروها افزیش یافته است.

به گزارش کاماپرس، حالا بعد از تحویل دادن خودرو شاهد خرید و فروش این دسته از خودروها که امکان خرید و فروش آن وجود ندارد، در فضای مجازی هستیم، یعنی  در حالی که خودروهای به فروش رسیده در بخشنامه های جدید، امکان فروش را به مدت یک سال ندارند، شاهد هستیم این خودرو ها به فروش می رسد.

رونق خرید و فروش وکالتی خودرو در نمایشگاه های ماشین

یکی از نمایشگاه داران خودرو با اشاره به اینکه خرید و فروش خودروهای صفر صورت می گیرد، گفت: با  وجود اینکه خودروهای صفری که از کارخانه خارج می شود نباید خرید و فروش شوند اما به صورت وکالتی این کار صورت می گیرد.

به گفته این فرد، یکی دیگر از روش های خرید و فروش معاوضه خودرو است، یعنی فرد در این قرعه کشی ها اقدام به ثبت نام خودرویی می کند که ممکن است علاقه ای به آن خودرو ندارد اما به دلیل احتمال برندگی بالا یا داشتن پارتی و برنده شدن در آن محصول، این ثبت نام را انجام می دهد و برنده هم می شود، اما به دلیل اینکه به آن خودرو علاقه ندارد اقدام به فروش این خودرو می کند.

راز آسمان پایتخت

معایب معامله از طریق وکالتنامه برای فروشنده و خریدار

سرهنگ علی محمدی رییس مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا در این خصوص به باشگاه خبرنگاران گفت: اخیرا عده ای، به صورت وکالتی اقدام به خرید و فروش خودرو کرده و سند را به نام خود ثبت نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه معامله از طریق وکالتنامه برای فروشنده و خریدار معایب بسیاری دارد، افزود: وکالتنامه‌ها موقتی بوده و با پایان یافتن تاریخ، از اعتبار ساقط می‌شوند. همچنین هنگام تصادف مشکلات حقوقی بسیاری ایجاد می‌کنند.

رییس مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا درباره مشکلات فروشنده گفت: در برخی مواقع، خریدار با وکالتنامه خودرو را تحویل می‌گیرد، سپس با آن جرائم رانندگی یا جرائم دیگری مانند قاچاق کالا مرتکب می‌شود که در اینصورت فروشنده را دچار مشکلات قضایی می‌کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز