سمند رکورد دار کاهش قیمت در بازار خودرو

خودرو سمند با کاهش ۱۰ میلیون تومانی رکوردار کاهش قیمت در بازار خودروست.

به گزارش کاماپرس، روند کاهشی قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. از اولین روز هفته تا کنون قیمت همه خودروهای پرتیراژ در بازار کاهش داشته است. فعالان بازار می گویند حتی این کاهش قیمتها شاما خودروهایی که تولید آنها متوقف شده، هم می شود. بازار خودرو تحت تاثیر کاهش قیمت ارز همچنان روند نزولی را طی می کند. گفته می شود این روند همچنان ادامه دارد چون بازار ارز فعلا نشانه هایی از صعود نشان نمی دهد و آن طور که از شواهد پیداست، روند تدریجی کاهش قیمت دلار همچنان ادامه خواهد داشت.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

همین موضوع باعث شده این سیگنال واضح به بازار خودرو ارسال شود که نگه داشتن خودرو می تواند در ماه های پیش رو فروشندگان را با زیان مواجه کند. به عنوان مثال این هفته قیمت سمند LX به میزان 10 میلیون تومان ارزان شده و به 174 میلیون تومان رسید. این قیمت فقط 4 میلیون بالاتر از کف قیمتی است که پس از ریزش نیمه آبان تا دهم آذر رقم خورد.
کف قیمت خودرو یعنی پراید 131 نیز بار دیگر در حال پایین آمدن است. قیمت پراید 131 دیروز به 102 تا 103 میلیون تومان در قیمت های اعلامی رسید. این خودرو نیز از ابتدای هفته بین 3 تا 4 میلیون کاهش قیمت داشت.

کاهش قیمت خودرو تا کی ادامه دارد؟

آریاک سفر

علت اینکه قیمت پراید با شیب کمتری کم می شود هم مقاومت بیشتر دلالان روی قیمت این خودرو به عنوان یک خودرو پرتقاضا است. همچنین پراید دیگر عرضه کارخانه ای به بازار ندارد و طبیعی است که هر چه جلو می رویم از میزان عرضه مدل صفر کیلومتر آن که در دست مردم است کاسته شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

اما اینکه بازار خودرو وارد یک دوره ریزش قیمت دیگر هم خواهد شد یا خیر سوالی است که جواب آن را باید در میزان عرضه از سوی خودروسازان جستجو کرد. به گزارش خودرو تک سیگنال های پرقدرتی از افزایش تولید به گوش می رسد و اگر سرعت تحویل خودروهای فروش فوق العاده افزایش یافته و خودروهای ثبت نامی در بازه زودتری از مهلت 90 روزه تحویل شوند چشم انداز قیمت خودرو کاملا کاهشی خواهد بود.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز