قوانین آپارتمان نشینی در یک نگاه

تورهای مسافرتی لحظه آخر

زندگی در یک مجتمع ساختمانی با بسیاری از ساکنان دیگر، گاهی اوقات می‌تواند چالش آفرین باشد. برای اینکه همه همسایه‌ها به خوبی کنار هم زندگی کنند، باید قوانین خاصی را برای همزیستی در یک ساختمان مسکونی رعایت کرد. همانطور که در هر خانواده‌‌ای قوانین متفاوتی وجود دارد، مجتمع­های آپارتمانی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. به عبارتی هر ساختمان می‌تواند قوانین خاص خود را داشته باشد؛ البته تا زمانی که این قوانین خصوصی، قانون عمومی را نقض نکنند. در این شرایط، همه ساکنان آپارتمان باید از آن‌ها پیروی کنند تا در آرامش و هماهنگی با سایر همسایه‌ها زندگی کنند.

کاماپرس در این گزارش چند مورد از قوانین آپارتمان­نشینی را معرفی و بررسی کرده است.

عنوان و اساسنامه ساختمان

این بخش بیان می‌کند که همه ساختمان‌های آپارتمانی باید دارای یک عنوان اساسی باشند. معمولاً یک سند رسمی، وجود ساختمان مسکونی را به رسمیت می‌شناساند. وقتی صحبت از این عنوان اساسی می‌شود، تعیین سهم مشارکت و به عبارت دیگر، ارزش آپارتمان یا واحد در مقایسه با ارزش کل ساختمان اهمیت می­یابد. حقایقی دیگر که باید در اسناد قید شود، تعاریف مناطق مشاع و بخش‌هایی است که صرفاً برای استفاده شخصی درنظر گرفته می‌شود. این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که در صورت بروز آسیب، چه کسی مسئول است. به عنوان مثال قرار دادن خودرو شخصی، دوچرخه، موتورسیکلت و سایر وسایل در بخش‌های مشاع پارکینگ و راه پله ممنوع است. گذاشتن وسایلی نظیر جاکفشی نیز در بخش‌های مشترک ممنوع است. با نوشتن یک اساسنامه کامل می‌توان از بروز هرگونه درگیری و مشاجره میان اعضای ساختمان جلوگیری کرد.

آپارتمان نشینی-کاماپرس

قوانین خانه و سایر مقررات

هر ساختمان اجازه دارد قوانین خاصی را فقط برای آن مجموعه ساختمانی ترسیم کند؛ این بدان معناست که مالکان می‌توانند طبق مقرراتی ساعات کار استخر، زمان دسترسی به فضای سبز مشترک و نظایر آن را تعیین کنند. با این حال، برای ایجاد اصلاحات در این قوانین خاص، داشتن اکثریت آرا در جلسه مجمع مالکان ساختمان مورد نیاز است. تغییر در ظاهر و نمای ساختمان شخصی هر فرد، در صورت ایجاد ناهماهنگی با ظاهر کل ساختمان ممنوع است؛ مگر آن‌که نظر همه اعضای آپارتمان جلب شود.

راز آسمان پایتخت

حیوانات خانگی

برخی از صاحبخانه‌ها از حق خود برای صدور ممنوعیت عمومی برای حیوانات خانگی برخوردارند. این سیاست باید برای مستاجران احتمالی کاملاً واضح باشد، زیرا اکثر آن‌ها نمی‌خواهند بین آپارتمان یا حیوان خانگی مورد علاقه خود، یکی را انتخاب کنند؛ با این حال، داشتن حیوان خانگی در صورت عدم مزاحمت برای ساکنین مجتمع و آپارتمان نظیر ایجاد بو یا سروصدا بلامانع است. البته این نکته را در نظر بگیرید که معمولا نگهداری از حیوان خانگی در مشاعات آپارتمان در بسیاری از قوانین آپارتمان­ نشینی ممنوع است.

حیوانات خانگی در آپارتمان-کاماپرس

مجتمع مسکونی خود را به مدیریتو بسپارید

قوانین آپارتمان­نشینی به ساکنین اطمینان می‌دهد که تجربه خوبی را در کنار هم سپری خواهند کرد. برخی از قوانین ممکن است حتی از یک شهر به شهر دیگر تغییر کند؛ در حالی که برخی دیگر توسط صاحبخانه یا شرکت‌های مدیریت ساختمان ایجاد می‌شوند. این به نفع هر دو طرف است که قوانین مربوط به ساختمان را بدانند و از آن پیروی کنند. مجموعه “مدیریتو” به عنوان یک استارت­آپ در حوزه مدیریت و راهبری ساختمان، خدمات بسیاری در این زمینه ارائه می‌کند. تیم تخصصی مدیریتو با بهره­گیری از کارشناسان مجرب در زمینه مهندسی عمران، صنایع، مکانیک، برق، وکلای دادگستری و سایر حوزه­ها، تجربه­ای عالی از سکونت برای افراد ایجاد می‌کند. مدیریتو با ارائه پکیج‌های خدمات اختصاصی سعی در ایجاد آسایش بیشتر برای ساکنین مجتمع­ها دارد. لاندری، کترینگ، کارواش اختصاصی، نگهداری از کودک و سالمند، بخشی از این خدمات ویژه است. کاربران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت https://modirito.com، مجموعه مدیریتو نیز مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : مدیریتو
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز