قبل از خرید دستگاه الکتروشوک به این نکات توجه کنید

دستگاه الکتروشوک-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

دستگاه الکتروشوک به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی، از اهمیت بالایی در بخش‌های مختلف درمانی برخوردار است. دستگاه الکتروشوک یا دفیبریلاتور وظیفه ایجاد شوک الکتریکی در قلب و بازگشت ضربان قلب به حالت نرمال را داشته و در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، آمبولانس‌ها و حتی بعضی مراکز عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش کاماپرس به نقل از افراطب، الکتروشوک یکی از تجهیزات مهم در اتاق‌های عمل و شرایط اورژانسی است؛ چرا که در نتیجه برخی شرایط پزشکی، ضربان قلب بیمار نرمال نبوده و ممکن است فرد نهایتا تا ده دقیقه زنده می‌ماند. در این شرایط از دستگاه الکتروشک برای ورود شوک الکتریکی به قلب و بازگشت کارکرد قلب به حالت اولیه استفاده می‌شود. در حال حاضر برخی برندهای معتبر تولید تجهیزات پزشکی ، انواعی از دستگاه الکتروشوک از جمله الکتروشوک Zoll، الکتروشوک فیلیپس و غیره را تولید و روانه بازار کرده‌اند. کاماپرس در ادامه به معرفی این دستگاه و ارائه راهنمای خرید آن می‌پردازد.

دستگاه الکتروشوک چیست و چگونه کار می‌کند؟

دستگاه الکتروشوک یکی از تجهیزات پایه‌ای و ضروری در مراکز پزشکی است. دستگاه الکتروشوک با استفاده از یک منبع تغذیه باطری بزرگ داخلی، یک خازن حجیم با مقادیر 5 تا 400 ژول را شارژ می‌کند. این دستگاه دارای دو قطعه فلزی به نام الکترود بر روی دستگاه است که در هنگام استفاده، بر روی سینه بیمار قرار گرفته و در مدت زمان چندهزارم ثانیه حجم زیادی انرژی الکتریکی با ولتاژ بالا را تخلیه می‌کنند. در نتیجه این فرایند، سلول‌های قلبی دپولاریزاسیون شده و در نهایت گره SA رهبری ضربان‌سازی قلب را برعهده می‌گیرد.

در چه شرایطی از دستگاه الکتروشوک استفاده می‌شود؟

از دستگاه الکتروشوک یا همان دستگاه دفیبریلاتور برای درمان فوری بیماری فیبریلاسیون بطنی استفاده می‌شود. این شرایطی است که بطن با سرعت بسیار بالا و بی‌نظمی می‌زند و در نتیجه این وضعیت، خون بسیار کمی به سرتاسر بدن می‌رسد. در این شرایط بیمار ممکن است بین 5 تا 10 دقیقه زنده بماند. دستگاه الکتروشوک در این شرایط، با ورود شوک الکتریکی به قلب، عضله‌های و ریتم آن را مجددا احیا کرده و به شرایط نرمال برمی‌گرداند.

همچنین در مواردی که فرد دچار آریتمی بوده و داروهای تجویزی پزشک در مرحله اول تاثیری بر روی وضعیت او نداشته باشد، از درمان الکتریکی استفاده می‌شود. در این شیوه درمان، از دستگاه الکتروشوک استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

راهنمای خرید دستگاه الکتروشوک

با توجه به این‌که دستگاه الکتروشوک یکی از تجهیزات پزشکی مهم برای حفظ جان بیماران است، برای تهیه دستگاه الکتروشوک بهتر است با این دستگاه و برخی نکات ضروری مربوط به آن آشنا باشید. نکات لازم برای خرید دستگاه الکتروشوک در ادامه آمده است؛

انتخاب نوع مناسب دستگاه الکتروشوک

قبل از خرید دستگاه الکتروشوک، توجه به نوع کاربرد و مرکزی که دستگاه الکتروشوک قرار است در استفاده شود، بسیار اهمیت دارد. انواع دستگاه الکتروشوک در ادامه معرفی شده است؛

دستگاه الکتروشوک براساس شکل موج

دستگاه الکتروشوک براساس شکل موج به دو نوع دستگاه‌های منو فازیک و دستگاه‌های بای فازیک تقسیم می‌شود. نوع منو فازیک الکتروشوک که نوع قدیمی این دستگاه است، جریان الکتریکی را در یک جهت به قلب ارسال می‌کند. این درحالی است که انواع بای فازیک این دستگاه، همین عمل را در دو جهت رفت و برگشتی انجام می‌دهند.

دستگاه الکتروشوک براساس کاربرد در سطح بدن

دستگاه‌‌های الکتروشوک همچنین براساس کاربرد آن‌ها در سطح بدن در دو نوع الکتروشوک خارجی و الکتروشوک داخلی تولید می‌شوند. دستگاه مورد استفاده در اکثر مراکز درمانی، نوع خارجی آن است که خود در دو نوع خودکار و نیمه خودکار موجود است.

توجه به برندهای دستگاه الکتروشوک

شرکت‌های تجهیزات پزشکی معتبر به تولید انواع دستگاه‌های ضروری پزشکی از جمله دستگاه نوار قلب ، دستگاه الکتروشوک و غیره می‌پردازند. در هنگام خرید دستگاه الکتروشوک بهتر است از کیفیت دستگاه و اعتبار شرکت تولید کننده آن اطمینان داشته باشید. برخی از برندهای معتبر این دستگاه در ادامه معرفی شده است؛

الکتروشوک فیلیپس

برند فیلیپیس یکی از برندهای معتبر و مطرح در تولید این دستگاه است. دستگاه‌های الکتروشوک این برند توانایی تحلیل ECG و قابلیت دفیبریلاسیون و پیس میکر خارجی را دارند.

الکتروشوک  Zoll

دستگاه‌ الکتروشوک Zoll یکی از پرفروش‌ترین برندهای این دستگاه است. دستگاه‌های این برند قابلیت استفاده در مدارس، مراکز خرید و مکان های عمومی را نیز دارند.

الکتروشوک صاایران

صاایران یکی از برندهای مطرح و معتبر ایرانی در تولید دستگاه الکتروشوک است. محصولات صاایران همگی در چهار مدل کار کرده و در برابر نفوذ گرد و خاک غیر بسیار مقاوم هستند.

از دیگر برندهای معتبر دستگاه الکتروشوک می‌توان به NIHON KOHDENT، SCHILLER، FUKUDA DENSHI، برند داخلی پویندگان راه سعادت و غیره اشاره کرد.

قیمت دستگاه الکتروشوک

قیمت دستگاه الکتروشک با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر دستگاه از جمله صفحه نمایشگر، کلیدهای انتخاب انرژی، پرینتر، پدال‌های شوک دهی، چراغ‌های اعلان و غیره تعیین می‌شود. ضمن این‌که برند دستگاه الکتروشوک نیز بر روی قیمت نهایی آن تاثیرگذار است. به عنوان مثال یک دستگاه الکتروشوک برند Zoll سری ام نزدیک به حدود 80 میلیون تومان قیمت دارد، در حالی که انواع دستگاه الکتروشوک تولید داخل و حتی محصولات برند فیلیپس را می‌توان به هزینه حدودی 40 میلیون تومان تهیه کرد.

دیگر نکات خرید دستگاه الکتروشوک

نکات دیگری که در هنگام خرید دستگاه الکتروشوک باید به آن‌ها توجه کنید، شامل یک‌بار مصرف بودن یا دائمی بودن، قابلیت شارژ شدن، باتری و منبع تغذیه دستگاه است. بهترین نوع دستگاه الکتروشوک، انواعی است که دارای صفحه نمایش ECG بوده و امکان تشخیص بازگشت ریتم قلب و احیای آن را در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک می‌دهند.

شرکت تجهیزات پزشکی افراطب

شرکت تجهیزات پزشکی افراطب، به عنوان یک شرکت معتبر و با سابقه، با برخورداری از نیروهای متخصص و مجرب، در زمینه تولید و عرضه انواع تجهیزات پزشکی عمومی و تخصصی و لوازم مصرفی پزشکی از جمله دستگاه الکتروشوک فعالیت می‌کند. با خرید دستگاه الکتروشوک از شرکت افراطب می‌توانید علاوه بر برخورداری از مزیت‌هایی چون ضمانت اصل بودن محصول، گارانتی و قیمت مناسب، از مشاوره تخصصی کارشناسان این مجموعه نیز بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز