فولاد بورس را نجات داد؛ این بازار به کدام سمت و سو می رود؟

ژیوار

امروز فولاد باعث شد که شاخص کل با رشد 2 هزار و 410 واحدی نسبت به چهارشنبه پیش، به مرز یک میلیون و 281 هزار و 805 واحدی برسد. اما شاخص کل هم وزن در مقایسه با سه روز گذشته هزار و 445 واحد کاهش داشت و 334 هزار و 195 واحد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر محسن علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضا، تعارض منافع در همه ارکان بازار سرمایه از جمله شورای عالی بورس و هیئت مدیره آن، باعث آفت این بخش شده است. علیزاده معتقد است که در خصوص رفع مشکل بازار بورس یا باید فرمول محاسبه شاخص کل بازار اصلاح یا باید این شاخص به طور کلی حذف شود. ضمن اینکه به اعتقاد این نماینده مجلس، تمامی کالاهایی که در بورس عرضه شده‌اند نباید قیمت گذاری آن‌ها به صورت دستوری اتفاق بیفتاد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

این نماینده مجلس امیدوار است که دولت هر چه سریع‌تر راهکارها و پیشنهاداتی را که پیش از این ارائه داده عملیاتی کند. این اقدام باعث خواهد شد تا مجددا اعتماد به بازار بازگردد و شرایط اندکی متعادل‌تر شود.

خلاصه‌ای از وضعیت امروز بورس

امروز حجم معاملات خرد بازار به 1.4 میلیارد سهم رسید که ارزش آن‌ها تقریبا 21 هزار و 434 میلیارد ریال برآورد شد. نمادهای «فملی»، «نوری» و «شپنا» بیشترین اثر را روی شاخص کل امروز بازار بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز مربوط به نمادهای «شبندر»، «شپنا» و «نوری» بود. همچنین نمادهای «جم پیلن»، «دکپسول» و «فباهنر» بیشترین افزایش قیمت پایانی امروز بورس را به نام خود ثبت کردند.

امروز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد. طی معاملات روز جاری بیشترین خروج پول حقیقی مربوط به فملی بود. پس از فملی، سمگا و نوری بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز