بورس برگشت؛ شاخص هم وزن همچنان در سراشیبی

امروز همزمان با افزایشی شدن نرخ دلار، شرایط بازار بورس هم اندکی بهبود پیدا کرد. طی روز جاری شاخص کل بورس 3 هزار و 540 واحد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 279 هزار و 506 واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن در جهت معکوس شاخص کل حرکت کرد و با کاهش هزار و 386 واحدی در مقایسه با دیروز، 316 هزار و 688 واحد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز حجم معاملات خرد بورس به 4.2 میلیارد سهم رسید و ارزش آن هم 19 هزار و 78 میلیارد ریال برآورد شد. نماد «فملی» امروز بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس گذاشت. اما نمادهای «شبندر» و «شپنا» توانستند این اثر منفی را خنثی کرده و شاخص کل را صعودی کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بیشترین افزایش قیمت پایانی امروز بورس مربوط به نمادهای «افرا»، «هجرت» و «حفارس» بود. امروز نمادهای «فملی»، «شبندر» و «شپنا» هم بیشترین ارزش معاملات را در بورس به ثبت رساندند.

چه عواملی باعث رشد مجدد شاخص کل بورس شد؟

مشکلات بازار بورس اعم از مشخص نبودن نتیجه مذاکرات برجام هنوز هم پا برجا است. اما به نظر، اظهارات امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره حمایت از اصلاحات 10 بندی لایحه بودجه سال آینده، باعث شد تا گروه پالایشی‌ها با استقبال معامله گران روبرو شوند. البته این استقبال مربوط به بیشتر حقیقی‌های بازار سرمایه بود.

امروز ثبت افزایش سرمایه 100 درصدی ملی مس در اداره ثبت شرکت‌ها انجام شد و با وجود قابلیت حق تقدم‌های تبدیل شده به سهام، فشار فروش سنگین در این نماد معاملاتی به وجود آمد. با توجه به رفتار طبیعی حقوقی سهم، بنابراین صف فروش در فملی جمع آوری شد.

به احتمال زیاد بازار سرمایه طی هفته آینده به دلیل انتظار برای اخبار مذاکرات برجام، یک رفتار متعادلی را داشته باشد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز