عدم ورود پول حقیقی به بورس و ادامه ریزش ها!

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 30 هزار و 540 واحد دیگر هم کم شد و در مرز یک میلیون و 275 هزار و 932 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز 8 هزار و 52 واحد کاهش پیدا کرد و 337 هزار و 32 واحد شد. همچنین هیچ نمادی ورود پول حقیقی را ثبت نکرد. به نظر برخی کارشناسان نباید منتظر اتفاق عجیب یا حمایت اساسی دولت از بورس طی سال جاری بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نوسانات بازار بورس همچنان ادامه دارد و امروز پول حقیقی به هیچ یک از نمادهای بورسی وارد نشد. به گفته نیما آگاهی، کارشناس بازار سرمایه، ریسک‌هایی در این بخش وجود دارد که متاسفانه هنوز هم حل نشده است. در واقع تصمیم گیری‌های دولت در بورس و نحوه قیمت گذاری دستوری همانند گذشته وجود دارد.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

در تعدادی از صنایع با توجه به انتقادات و فشارهایی که از جانب بخش‌های مختلف و سرمایه گذاران وارد شد، دولت هم کمی عقب نشینی کرد. با این حال معضل دخالت دولت در بازار و قیمت گذاری در تمامی بخش‌ها به طور کامل حل نشد و همین موضوع هم باعث افزایش نااطمینانی‌ها نسبت به بازار سرمایه می‌شود. مشخص نشدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای هم به این نااطمینانی‌ها و محتاط شدن بیشتر سرمایه گذاران دامن می‌زند. چون توافق و عدم توافق کاملا روی بازار موثر خواهد بود و به همین دلیل این موضوع هم باعث افزایش احتیاط بیشتر سرمایه گذاران می‌شود.

نگاهی به وضعیت امروز بورس

امروز حجم معاملات خرد بازار به 4.4 میلیارد سهم و ارزش آن به 22 هزار و 521 میلیارد ریال رسید. نمادهای «فولاد»، «فارس» و «کگل» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز هم مربوط به نمادهای «فولاد»، «سمگا» و «شپنا» بود. نمادهای «بساما»، «غفارس» و «کمنگنز» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی را داشتند.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز