بورس کوچک تر شد!

لست سکند

امروز هم شاخص کل کاهشی بود و با افت 11 هزار و 682 واحدی نسبت به روز قبل، یک میلیون و 310 هزار و 888 واحد شد. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز گذشته، 3 هزار و 709 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز 346 هزار و 485 واحد رسید. تقریبا بیشتر از 17 ماه است که وضعیت بورس در حالت ناپایدار به سر می‌برد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر فردین آقابزرگی، یکی از فعالان بازار سرمایه، اصلاح ساختاری که برای این بازار تعریف شده چندان با وضعیت اقتصادی کشور همخوانی ندارد. به نظر آقابزرگی حال که فرصت اصلاح قانون بورس به وجود آمده بهتر است به این موضوع بنیادی توجه شود.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز امیدواری کرده که با استفاده از کارشناسان و همچنین اتخاذ سیاست‌های مناسب و رویکردی سازنده، امکان بهبود شرایط بازار سرمایه و وضعیت اقتصادی کشور به وجود آید.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

وضعیت کلی بازار بورس امروز

امروز حجم معاملات خرد بازار به 3.6 میلیارد سهم رسید که ارزش آن 19 هزار و 632 میلیارد ریال اعلام شد. نمادهای «شپدیس»، «فملی» و «پارسان» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس امروز داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز بورس مربوط به نمادهای «خودرو»، «کالا» و «سمگا» بود. نمادهای «غپآذر»، «پسنهد» و «چکارن» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی امروز بورس را داشتند.

امروز برای هفدهمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 3 هزار و 900 میلیارد ریال پول از بورس بیرون رفت که این مقدار نسبت به روز گذشته 7 درصد رشد پیدا کرده است.

بیشترین خروج پول حقیقی امروز بورس هم مربوط به سهام سمگا، شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، بود. بعد از آن نمادهای بپاس، شرکت بیمه پاسارگاد، و شپدیس، پتروشیمی پردیس، بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز