حصار یک میلیون و 300 هزار واحدی برای شاخص کل بورس

لست سکند

بازار بورس طی دو هفته اخیر توان عبور از کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی را نداشته و برخلاف تصورات بعضی کارشناسان نتوانسته خود را به مرز یک میلیون و 700 هزار واحدی برساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، تقریبا یک ماه پیش بود که یکی از مسئولان کشور سیگنال شاخص یک میلیون و 700 هزار واحدی را به بازار داد. اما این اتفاق رخ نداد و بورس طی چند هفته اخیر با نوسانات زیادی که داشت باز هم نتوانست حتی به کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی برسد و در آن تثبیت شود. بعضی اوقات که شاخص کل بورس روند صعودی قابل توجهی داشت، کاهش آن در روزهای بعد این میزان افزایش را کاملا خنثی کرد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

مثلا شاخص کل بورس در ساعات میانی آخرین روز کاری هفته جاری توانست به مرز یک میلیون و 335 هزار واحدی برسد، اما در ساعات پایانی معاملات روند نزولی پیدا کرد. این شاخص در روز چهارشنبه 420 واحد نسبت به آخرین مقدار شاخص روز سه شنبه کم شد و در محدوده یک میلیون و 334 هزار واحدی قرار گرفت. اما برخلاف روند نزولی شاخص کل بورس، آیفکس یا شاخص کل فرابورس، دیروز 36 واحد نسبت به روز گذشته خود رشد داشت و 18 هزار و 101 واحد شد.

مشکل اصلی نوسان شاخص کل بورس چیست؟

شرایط بازار سرمایه، با وجود موافقت رئیس جمهور با ابلاغ برخی بندهای مصوبه حمایتی از بورس در لایحه بودجه، هنوز هم درگیر نوسانات زیادی است که مانع از رشد این بخش می‌شود. این روزها ابهامات و مسائلی مثل مذاکرات برجام و نتیجه آن، نوسانات نرخ دلار و اثر گذاری آن روی برخی نمادها در کنار پایین بودن نقدینگی بازار سرمایه، سدی در برابر ادامه رشد شاخص کل بورس است.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز