شاخص کل و هم وزن بورس خلاف جهت هم حرکت کردند!

شاخص کل بورس طی روز جاری نسبت به روز قبل 420 واحد کم شد و به مرز یک میلیون و 334 هزار و 283 هزار واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن امروز در مقایسه با روز گذشته 359 واحد بالا رفت و در محدوده 353 هزار و 772 واحد قرار گرفت. امروز 53 درصد نمادهای بورس افت قیمت را به ثبت رساندند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات بازار سهام در آخرین روز این هفته کاری بورس، به کمترین میزان در 9 ماه اخیر رسید. در حال حاضر ارزش معاملات بازار سهام با کاهش 33 درصدی نسبت به روز قبل، روی پله 3 هزار و 866 میلیارد تومانی ایستاده است. اما امروز بازار فرابورس با رشد به کار خود خاتمه داد. طی روز جاری شاخص کل فرابورس 36 واحد نسبت به روز قبل رشد پیدا کرد و در محدوده 18 هزار و 101 واحدی قرار گرفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

شرایط کنونی بازار بیشتر تحت تاثیر اوضاع مذاکرات برجام، نبود نقدینگی و همچنین ابهامات برنامه‌های آینده دولت درباره کنترل نرخ تورم و قیمت دلار و … قرار دارد. حال گروه‌های مختلف تصمیم گیرنده سعی دارند تا شرایط بازار سرمایه را بهبود ببخشند. اخیرا محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در نامه‌ای از رئیس جمهور خواسته تا با بسته حمایتی کمیسیون اقتصادی مجلس و دولت از بازار سرمایه موافقت کند.

نمادهای اثرگذار امروز بازار بورس کدام بودند؟

امروز نمادهای «نوری»، «تاپیکو» و «شفن» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز هم مربوط به نمادهای «سمگا»، «خودرو» و «سپید» بود. نمادهای «قزوین»، «آپ» و «سیمرغ» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی روز جاری بورس را داشتند.

حجم معاملات خرد بازار هم 3.6 میلیارد سهم اعلام شد که ارزش این مقدار معاملات تقریبا 21 هزار و 103 میلیارد ریال بود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز