خودرویی ها ؛ برنده امروز بازار بورس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروز حجم معاملات خرد بازار سرمایه به 4.1 میلیارد سهم رسید و ارزش تقریبی آن هم 19 هزار و 347 میلیارد ریال اعلام شد. طی روز جاری نمادهای «فارس»، «فولاد» و «خودرو» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بیشترین ارزش معاملات امروز هم مربوط به نمادهای «خودرو»، «خگستر» و «خساپا» بود. سهامداران «قزوین»، «فپنتا» و «حسیر» هم سود کردند چون قیمت پایانی این نماد‌ها افزایش بیشتری نسبت به دیگر سهم‌ها داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

رشد جزئی بورس و سردرگمی ادامه‌دار سرمایه گذاران

شاخص کل بورس امروز هزار و 927 واحد نسبت به روز قبل رشد پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 334 هزار و 683 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز هزار و 286 واحد بالا رفت و 353 هزار و 397 واحد شد. به نظر یکی از کارشناسان بورس با وجود شرایط کنونی، امکان پیش بینی آینده بورس وجود ندارد.

رضا خانکی، کارشناس بازار سرمایه، اعتقاد دارد که متغیرهای مبهم سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار روی بازار سرمایه امکان پیش بینی آینده آن را سلب کرده است. خانکی معتقد است شرایط بازار به گونه‌ای رقم خورده که در حال حاضر باید آن را پیش گویی کرد و امکان پیش بینی آن وجود ندارد. به نظر این کارشناس بازار سرمایه، رفتار کنونی بازار نسبت به عوامل بیرونی کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. اتفاقات بیرونی همان مذاکرات سیاسی، کرونا، تغییرات شدید نرخ بهره و مواردی از این قبیل است.

خانکی درباره ابهامات بازار سرمایه بیان کرده که احتمال نوع توافق، مدت زمان برقراری آن، نرخ دلار، برنامه بانک مرکزی برای نرخ تورم و … از  جمله موارد مبهمی است که باعث سردرگمی سرمایه گذاران می‌شود. در واقع هیچ مقام مسئولی درباره این ریسک‌ها و چگونگی کاهش آن‌ها سخنی نگفته و گویا همه درباره این مسائل کناره گیری کرده‌اند.

مرتبط با : سازمان بورس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز