اتفاقات بورسی سال 94 در حال تکرار است؟

امروز شاخص کل بورس با افت سنگین 25 هزار و 680 واحدی مواجه شد و در مرز یک میلیون و 336 هزار و 779 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن هم با کاهش 5 هزار و 944 واحدی که در مقایسه با دیروز داشت به محدوده 353 هزار و 194 واحدی رسید. فضای کنونی اتفاقات برجام سال 1394 را برای اهالی بازار سرمایه یادآوری می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شش سال قبل با وقوع برجام، دقیقا بازار سهام رکود معاملاتی شدیدی پیدا کرد و اتفاقات مختلفی برای این بخش روی داد. برخی فعالان معتقدند که بار دیگر این اتفاقات در حال تکرار است. در واقع با وجود جذابیت‌های کنونی بازار سرمایه، باز هم افراد تمایل چندانی برای ورود به این عرصه ندارند. حتی سرمایه گذاران اساسی این بازار هم منتظر رفع یا کاهش حداقلی برخی از نااطمینانی‌های موجود هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

در چنین شرایطی برخی از کارشناسان معتقدند که بخش‌هایی هستند که احتمالا بتوانند مسیر خود را از کل بازار جدا کرده و بازدهی مناسبی را نصیب سرمایه گذاران خود کنند. با این حال شرایط کنونی بهترین موقعیت برای انتخاب پرتفوی بهینه یا تغییر برخی از سهام موجود در سبد سرمایه گذاران است.

امروز شاخص کل فرابورس هم نسبت به روز قبل 256 واحد کاهش داشت و وارد کانال 18 هزار و 117 واحدی شد. نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شگویا» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل فرابورس داشتند.

وضعیت بازار سرمایه در روز جاری

نمادهای «فارس»، «فولاد» و «پارسان» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس امروز داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز بازار بورس هم مربوط به نمادهای «خودرو»، «فملی» و «فولاد» بود. طی روز جاری سهامداران نمادهای «ولغدر»، «دروز» و «لبوتان» هم بیشترین سود را بردند، چون بیشترین افزایش قیمت بورس مربوط به این سهم‌ها بود.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز