شبندر و شپنا؛ محرک های امروز شاخص بورس

لست سکند

شاخص کل بورس آخرین روز کاری هفته جاری را با رشد جزئی 304 واحدی به پایان رساند و به مرز یک میلیون و 363 هزار و 133 واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن 511 واحد نسبت به روز گذشته کم شد و در محدوده 359 هزار و 472 واحدی قرار گرفت. شبندر و شپنا بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل امروز بورس داشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شاخص کل امروز از نمادهای «شبندر»، «شپنا» و «برکت» بیشترین تاثیر را پذیرفت. نمادهای «برکت»، «فرابورس» و «وپاسار» هم بیشترین ارزش معاملات را در روز جاری داشتند. بالاترین افزایش قیمت پایانی امروز بورس هم مربوط به نمادهای «ولملت»، «درازک» و «زملارد» بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

حجم معاملات امروز بورس به 2.8 میلیارد سهم رسید و ارزش معاملات خرد بازار هم 17 هزار و 985 میلیارد ریال شد. امروز هم 2 هزار و 860 میلیارد ریال پول حقیقی از بورس خارج و باز هم تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد.

شاخص کل فرابورس یا آیفکس هم امروز 27 واحد دیگر نسبت به روز گذشته افت داشت و روی پله 18 هزار و 403 واحدی قرار گرفت.

علت نوسانات بازار سرمایه چیست؟

کارشناسان بازار سرمایه همچنان نبود نقدینگی لازم در بازار سرمایه را علت اصلی نوسانات مداوم شاخص کل می‌دانند. ضمن اینکه ارزش پایین معاملات بورس هم به این موضوع دامن می‌زند. برخی کارشناسان معتقدند سیاست‌های حمایتی دولت باید در راستای تزریق پول به بورس باشد. در واقع باید به نحوی نقدینگی سرگردان موجود در جامعه به این بخش وارد شود تا هم باعث رشد بازار سرمایه شده هم اندکی وضعیت دیگر بخش‌های اقتصادی کشور بهبود بخشد.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه، در این خصوص بیان کرده که تزریق حدود هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس احتمالا موجب استارت و روشن شدن این بخش شود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز