سرمایه دو شرکت بورسی افزایش پیدا کرد

لست سکند

طبق اطلاعات کدال طی هفته جاری افزایش سرمایه شرکت لیزینگ رایان سایپا با نماد «ولساپا» به ثبت رسید. این هفته هیئت مدیره شرکت گروه دارویی سبحان هم پیشنهاد افزایش سرمایه این مجموعه را به مجمع عمومی اعلام کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بر اساس آمار کدال، سرمایه شرکت لیزینگ رایان سایپا با نماد «ولساپا» طبق مصوبه دهم آذرماه سال جاری از مبلغ 904 میلیارد تومان به هزار و 454 میلیارد تومان رسید. این میزان سرمایه از محل سود انباشته این شرکت تامین می‌شود.

گفتنی است هلدینگ لیزینگ رایان سایپا هم از سال 1380 رسما آغاز به کار کرد. فعالیت اصلی این مجموعه واگذاری اقساطی خودرو است. این مجموعه نخستین لیزینگ دارای مجوز در ایران محسوب می‌شود و در حال حاضر هم یکی از شرکت‌های برتر ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پیشنهاد افزایش سرمایه برای «دسبحا»

همچنین هیئت مدیره شرکت گروه دارویی سبحان با نماد «دسبحا» پیشنهاد افزایش سرمایه را به مجمع عمومی ارائه داده است.

سرمایه فعلی شرکت دارویی سبحان 324 میلیارد تومان اعلام شده که میزان افزایش سرمایه پیشنهادی برای این شرکت هم 115 درصد است. در صورت تصویب این مورد، مبلغ افزایش سرمایه 373 میلیارد و 400 میلیون تومان خواهد بود. این میزان افزایش سرمایه هم از مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سایر اندوخته‌ها تامین خواهد شد.

شایان ذکر است گروه دارویی سبحان از شرکت‌های تابعه گروه دارویی برکت، فعالیت خود را از سال 1360 آغاز کرد. شرکت‌های سبحان دارو، البرز دارو، سبحان انکولوژی، ایران دارو و کی‌بی‌سی از زیرمجموعه‌های اصلی این گروه هستند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز