سهامداران فملی و فولاد شاخص کل بورس را سبز نگه داشتند

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته با افزایش جزئی 223 واحدی کار خود را به پایان رساند و یک میلیون و 279 هزار و یک واحد شد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد جزئی 52 واحدی در مقایسه با روز قبل، در مرز 363 هزار و 522 واحدی قرار گرفت. با وجود اعلام حمایت دولت از بورس در لایحه بودجه 1401، اما هنوز این بازار رشد چندانی پیدا نکرده و درگیر نوسانات است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز 3.2 میلیارد سهم معامله خرد در بورس انجام شد که ارزش آن‌ها به 18 هزار و 750 میلیارد ریال رسید. نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل امروز بورس داشتند.

مادهای «فخوز» و «شپدیس» هم بیشترین اثر منفی روی شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. بیشترین ارزش معاملات هم مربوط به نمادهای «خودرو»، «خنصیر» و «کدما» بود. همچنین نمادهای «غاذر»، «دروز» و «غگرجی» هم بیشترین افزایش قیمت را روی شاخص کل بورس روز جاری داشتند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

شاخص کل فرابورس هم امروز با دو واحد کاهش نسبت به روز گذشته در محدوده 18 هزار و 550 واحدی قرار گرفت. نمادهای «کگهر» و «شبصیر» بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس امروز داشتند. اما نماد «شگویا» مانع از رشد این شاخص شد و با اثر گذاری منفی آن را عقب کشید.

اصلاح قانون بازار سرمایه بی‌فایده است

علیرضا توکلی کاشی، معاون توسعه کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، معتقد است که در حال حاضر باید روی رفع ایرادات اساسی بازار تمرکز داشت و با استفاده از قوانین فعلی شرایط بازار را بهبود بخشید. توکلی کاشی بیان کرده که پیش نویس طرح اصلاح قانون بازار سرمایه کارآمدی چندانی ندارد و احتمالا روی این بخش به صورت عمقی اثر گذاری نخواهد داشت.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز