پرونده این هفته بورس با افت شاخص بسته شد!

شاخص کل امروز بورس باز هم نسبت به روز قبل 2 هزار و 553 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 397 هزار و 358 واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن در مقایسه با دیروز 740 واحد بالا رفت و در محدوده 368 هزار و 99 واحدی قرار گرفت. به نظر نبود نقدینگی لازم در بورس باعث عقب نشینی دوباره شاخص کل این بخش شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به جو مثبت اغلب بازارها بعد از انتشار اخبار مثبت برجام، اما بورس همچنان وضعیت مساعدی ندارد. این شاخص تا دو روز گذشته مشغول پیشتازی بود، اما از دیروز تا به حال مجددا وارد فاز کاهشی شده است.

پیام الیاس‌کردی، یکی از کارشناسان فعال بازار سرمایه، درباره نوسانات مداوم بورس بیان کرده که چنانچه ارزش معاملات از 6 هزار میلیارد تومان عبور نکند، شاخص کل بهبود پیدا نخواهد کرد. اما به نظر کارشناسان، در صورتی که میزان نقدینگی بیشتری به بازار وارد شود، انتظار رشد باثبات این بخش دور از انتظار نیست.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

وضعیت بازار سرمایه در یک نگاه

در حال حاضر سهامداران هم به جریان بازار اعتماد ندارند و دائما در حال بررسی یکدیگر هستند تا ببینند چه زمانی می‌توان به قیمت روی تابلوی بورس اتکا کرد.

برخلاف بورس، شاخص کل فرابورس مثبت بوده و با رشد 6.25 درصدی که امروز در مقایسه با روز گذشته داشت، در پله 18 هزار و 836 واحدی قرار گرفت. «بپاس»، «فرابورس» و «غصینو» نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس امروز گذاشتند.

امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «وبملت» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات روز جاری بورس هم مربوط به نمادهای «شستا»، «وبملت» و «خودرو» بود. نمادهای «قچار»، «گدنا» و «قاسم» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی امروز بورس را از آن خود کردند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز