بورس ، قربانی حواشی مختلف بازار سرمایه

شاخص کل بورس با کاهش 18 هزار و 417 واحدی نسبت به سه روز گذشته در مرز یک میلیون و 378 هزار و 894 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز 4 هزار و 630 واحد در مقایسه با چهارشنبه گذشته کم شد و به محدوده 363 هزار و 470 واحدی رسید. به نظر یکی از اعضای ناظر مجلس در شورای عالی بورس، وجود حواشی باعث نوسانات اخیر بورس شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی از اعضای مجلس در شورای عالی بورس به وجود حواشی در بازار سرمایه اشاره داشته و معتقد است اگر همین اوضاع در سال آینده هم ادامه پیدا کند، اتفاقات تلخی در بازار سرمایه اتفاق خواهد افتاد. در واقع با وجود حواشی موجود در بازار سرمایه نمی‌توان انتظار بهبود اوضاع بورس را داشت.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

به اعتقاد این عضو مجلس، تاکنون نظرات و ایده‌های جامع مدیران و مسئولان بازار سرمایه، وزیر اقتصاد و رئیس جمهور درباره بورس عملی نشده است. تا زمانی که ایده‌های خوب و مناسب دولت سیزدهم درباره بازار سرمایه اجرا نشود هم نمی‌توان انتظار عملکرد مناسب بازار سرمایه را داشت. البته حمایت‌های دولت درباره بازار سرمایه که در لایحه بودجه 1401 آمده احتمالا روی آرامش بازار و بهبود نسبی شرایط آن اثر بگذارد. منتهی باید برای عملیاتی شدن آن تمامی ارکان مربوطه همکاری داشته باشند تا مشکل به صورت عمقی حل شود.

شرایط بازار بورس طی روز جاری

امروز حجم معاملات خرد بازار 4.2 میلیارد سهم بود و ارزش آن 21 هزار و 190 میلیارد ریال اعلام شد. نمادهای «فولاد»، «فارس» و «شپدیس» طی روز جاری بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز هم مربوط به نمادهای «خودرو»، «فولاد» و «فملی» بود. همچنین بیشترین افزایش قیمت امروز بازار بورس هم به نمادهای «دکیمی»، «ثغرب» و «دروز» مربوط می‌شد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز