مروری بر عملکرد مجموعه کاخ گلستان در سال 98

کاخ گلستان
تورهای مسافرتی لحظه آخر

مجموعه کاخ گلستان، یادگاری به جای مانده ازشاهان سلسله قاجار و از زیباترین و کهن‌ترین بناهای پایتخت دویست ساله ایران است.

به گزارش کاماپرس مجموعه کاخ گلستان در سال 98 میزبان افراد و رویدادهای مهمی از جمله حضور مقامات کشور چین، ژاپن و فرانسه بوده است. در این گزارش به مرور اهم رویدادهای این مجموعه در سال 98 می پردازیم.

برگزاری کارگاه تخصصی آموزشی موزه‌ها با همکاری بنیاد پژوهشی آلمان در سال 98

19 فروردین 98 کارگاه تخصصی آموزشی با عنوان “موزه ها و آرشیوهای کاخ گلستان: بیان ظرفیت‌ها، راهبردهای پژوهشی و چشم اندازهای همکاری‎های بین المللی”  با همکاری بنیاد پژوهشی آلمان(DFG) برای نخستین بار در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان  برگزار شد.

کاخ گلستان

حضور رئیس بخش نمایشگاهی موزه شانگهای چین در کاخ گلستان 

«جین هونگ»، رئیس بخش نمایشگاهی موزه شانگهای چین در اردیبهشت ماه 98 از مخازن، سالن های نمایش و بخش های مختلف موزه های کاخ گلستان بازدید و با بررسی ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح همکاری های موزه ای، برگزاری نمایشگاهی موزه ای به شکل متقابل میان دو موزه را بررسی کرد.

چین

کسب عنوان موزه برتر در شاخص بازدیدکنندگان در سال 98

28 اردیبهشت سال 98  در دوازدهمین دوره انتخاب موزه‌های برتر توسط کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزون بر کسب عنوان موزه برتر در شاخص بازدید، در ۵ شاخص دیگر نیز از سوی شورای بین المللی موزه‌ها، ایکوم، مورد تقدیر قرار گرفت.

گواهینامه

بازدید وزیر ارتباطات از کاخ گلستان   

عید فطر سال 98 محمد جواد جهرمی وزیر ارتباطات به همراه خانواده از مجموعه کاخ گلستان بازدید کرد.

جهرمی

نورپردازی سه‌بعدی در کاخ گلستان 

سفارت ژاپن شامگاه 4 شنبه 9 مرداد 98 به مناسبت گرامیداشت نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن با حضور کنجی یامادا معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن، مقامات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از سفیران خارجی مقیم تهران نورپردازی سه بعدی را در محل کاخ گلستان تهران برگزار کرد. این نورپردازی سه بعدی بیانگر روابط دوستانه بین دو کشور بود.

زاپن

بازدید 2300 گردشگر داخلی و 300خارجی  از  کاخ گلستان در روز جهانی گردشگری

حدود ۲ هزار گردشگر ایرانی و ۳۰۰ گردشگر خارجی در روز جهانی گردشگری از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان بازدید کردند.

کاخ-گلستان

حضور  هیاتی از موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو در کاخ گلستان

هیاتی از موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو که جهت استرداد الواح هخامنشی به ایران سفر کرده بودند در روز 10 مهر 98 از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان بازدید کردند.

سلفی ناصرالدین شاه در کتابخانه ملی نمایش داده شد

نمایشگاه عکس‌های تاکنون منتشر نشده از دوره ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با همکاری مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برپا شد. این نمایشگاه همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری با حضور اشرف بروجردی – رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران – در موزه کتاب و میراث مستند ایران دایر شد و تا پایان روز ۲۳ آبان 98 در معرض دید عموم و علاقه‌مندان قرار گرفت.

رونمایی از عکس های دیده نشده

جلوه‌هایی از کاخ گلستان روی تمبر ثبت شد

کاخ گلستان با همکاری بخش خصوصی به نمایندگی از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گوشه‌هایی از تاریخ هنر و معماری خود را در قالب مجموعه‌ای از تمبرهای تاریخی چاپ کرد.

تمبر اختصاصیبازدید سفیر فرانسه از کاخ گلستان

روز سه‌شنبه 19 آذر فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه و مریام پاواژو رایزن همکاری و فعالیت فرهنگی از آثار ارزشمند این مجموعه بازدید کردند. در این بازدید آثار هنری ایران و سایر کشورهای مختلف از جمله فرانسه و نمونه‌های منحصربه‌فرد اسناد تاریخی مرتبط با روابط سیاسی فرهنگی دو کشور، آلبوم‌های عکس دوره قاجار و نسخه خطی ثبت ملی شده هزار و یک‌‌شب مورد بازدید فرار گرفتند.

 انتصاب مدیر مجموعه کاخ گلستان 

در تاریخ  5 دی 98 معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حکمی آفرین امامی سرپرست مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان را به سمت مدیریت مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان را منصوب کرد.

مدیر

کاشت 50 اصله نهال چنار در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان

در راستای احیای باغ ایرانی، چنارستان این منطقه از تهران و کاخ گلستان  بر اساس تصاویر موجود در مرکز اسناد تصویری این مجموعه و با توجه به مطالعات میدانی انجام‌ شده مورد بررسی قرار گرفت و به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با دستور مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، 50 اصله نهال چنار در محوطه این مجموعه کاشته شد.

درخت

 

مرتبط با : کاخ گلستان
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
نهال گشت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز