عرضه اولیه 3 شرکت زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس در بورس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک مقام مسئول در هلدینگ خلیج فارس با تشریح شرایط منتهی به قرار گرفتن این هلدینگ در رتبه ۴۰ از ۱۰۰ شرکت برتر پتروشیمی دنیا اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است طی سال جاری سهام سه شرکت دیگر این هلدینگ عرضه اولیه شده و وارد بورس شوند.

به گزارش کاماپرس، هلدینگ خلیج فارس یکی از بزرگترین شرکت های حال حاضر بورس تهران و با دارای بودن شرکت های متعدد پتروشیمی در زیرمجموعه خود جزو شرکت های مطرح تولیدکننده محصولات پتروشیمی در جهان است.

بنا به اعلام مشرق نیوز جعفر ربیعی مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس، با اشاره به گزارش موسسه icis و قرار گرفتن این هلدینگ در رتبه ۴۰ میان ۱۰۰ شرکت برتر پتروشیمی دنیا گفت: این در حالی بود که بررسی گزارش عملکرد سال ۲۰۱۹ شرکت های پتروشیمی که در این فهرست قرار دارند نشان می دهد که میزان فروش صد شرکت برتر شیمیایی جهان تحت تأثیر افزایش رقابت در بازار و ظرفیت مازاد تولید در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن ۵ درصد کاهش داشته که میزان کاهش فروش ۳۴ شرکت بیش از ده درصد بوده است.

افزایش تولید در نیمه دوم سال

ربیعی با بیان این که عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان تنها شرکت ایرانی حاضر در این فهرست در مقایسه با متوسط عملکرد ۱۰۰ شرکت برتر، بسیار خوب بود، گفت: درصد کاهش سود فارس از متوسط لیست و همچنین رقیب منطقه ای آن شرکت سابیک به مراتب بهتر بوده است.

راز آسمان پایتخت

وی با تاکید بر اینکه بهره برداری از پروژه های در دست احداث این هلدینگ جهش بزرگی در تولید صنعت پتروشیمی است، افزود: نیمه دوم سال ۹۹ هم برای هلدینگ خلیج فارس با افزایش تولید نسبت به سال گذشته همراه خواهد بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز