عجیب ترین قوانین استخدام در جهان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مراحل استخدام همیشه آن طور که پیش‌بینی کرده‌اید پیش نمی‌رود، با این حال در برخی از کشورها این فرآیند بسیار چالش برانگیز‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. کاماپرس در این مطلب به معرفی قوانین استخدام باورنکردنی در سراسر جهان می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

ژاپن

کارمندان ژاپنی همواره باید مراقب اندازه دور کمر خود باشند. این قانون موسوم به متابو که در سال ۲۰۰۸ تصویب شد که کارفرمایان را ملزم به اندازه‌گیری دور کمر کارکنان بین ۴۰ تا ۷۴ سال می‌کند. مقادیر مجاز تعیین شده توسط دولت برای مردان ۸۵ سانتی متر و برای زنان ۹۰ سانتی متر است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پرتغال

در پرتغال، تماس کارفرمایان با کارمندان خارج از ساعات کاری غیرقانونی است، به همین دلیل هیچ کارمندی مجبور نیست پیام یا تماس‌های رئیسش را به غیر ساعات مشخص شده پاسخگو باشد.

ایالات متحده

از نظر فنی، کارفرمایان آمریکایی مجبور نیستند به هیچ‌کدام از کارمندان خود مرخصی استعلاجی با حقوق و یا حتی زمان استراحت و ناهار ارائه دهد. این موارد اغلب به‌عنوان مزایا و پاداش درنظر گرفته می‌شوند و الزام قانونی ندارند که دقیقا برخلاف تمام کشورهای دیگر است‌.

چین

در قوانین این کشور تاکید شده زنان حق اشتغال به کارهایی که از نظر فیزیکی سخت هستند را ندارند. آن‌ها همچنین اجازه ندارند کارهایی را انجام دهند که شامل حمل هر چیزی با وزن ۲۰ کیلوگرم یا بیشتر باشد. از جمله این شغل‌های ممنوعه می‌توان به استخراج معادن، چوب بری و کار در ارتفاعات اشاره کرد.

ماداگاسکار

زنان اهل ماداگاسکار از کار در شب منع شده‌اند و این قانون شامل مشاغل موجود در هر موسسه صنعتی است. آن‌ها فقط در طول روز مجاز به کار هستند تا بتوانند پس از آن به بقیه فعالیت‌های خود رسیدگی کنند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز