طراحی سایت با استفاده از هاست اشتراکی؛ راهنمای کامل برای مبتدیان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قبل از طراحی سایت باید به برخی از موارد توجه داشت که اهمیت زیادی دارند. در راه اندازی اولیه سایت باید دامنه یا آدرس سایت را مشخص کرد و هاست یا فضای هاست را مشخص کرد. سپس سیستم مدیریت محتوا یا همان نرم افزار سایت ساز تحت وب بخش مهم در طراحی سایت است. در انتخاب هاست که یکی از بخش‌های مهم طراحی سایت به حساب می‌آید در مورد سایت‌های کوچک‌تر می‌توان سراغ هاست اشتراکی رفت.

کاماپرس در این گزارش طراحی سایت با استفاده از هاست اشتراکی را با جست و جو در سایت‌های اینترنتی بررسی می‌کند.

در مورد هاست چه می‌دانید؟

هاست فضایی است که اطلاعات و فایل‌های سایت در آن قرار می‌گیرند و به عبارتی تمام محتوا در این فضا نگه داری می‌شوند. هاست‌های مختلفی در بازار وجود دارند که از نظر فضا و مشخصات فنی با یکدیگر فرق دارند. معمولا در طراحی سایت دو حالت ساختاری هاست ویندوز و هاست لینوکس استفاده می‌شود که هاست لینوکس طرفداران بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

سایت ساز برای طراحی سایت

سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم افزاری تحت وب بوده و با استفاده از آن می‌توان سایت‌های مختلف را طراحی کرد. سایت سازها با زبان‌های برنامه نویسی مختلف مانند PHP و NET نوشته شده و از معروف‌ترین سایت سازهای جهان می‌توان به وردپرس اشاره کرد. این سایت ساز به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

اولین قدم در طراحی سایت با هاست اشتراکی چیست؟

برای طراحی سایت باید دامنه و هاست را خریداری کرد. هاست اشتراکی هاستی است که سایت‌‌های مختلفی از فضای آن استفاده می‌کنند و به همین جهت ارزان‌تر بوده و برای شروع کار در سایت‌های کوچک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در بسیاری از موارد افراد هاست و دامنه را با هم سفارش می‌دهند.

بعد از خرید هاست و دامنه می‌توان سایت ساز را نصب کرد. بعد از این مرحله محیطی مدیریتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که ابزارهایی را عرضه می‌کنند، با این محیط می‌توان فضای سایت را طراحی کرد.

هاست اشتراکی را از کجا بخریم؟

برای خرید هاست اشتراکی می‌توان سراغ سایت‌های معتبر ارائه دهنده سایت رفت که از آن جمله می‌توان به هاست ایران، مبین هاست، نت افراز، وب رمز و هاست نگار اشاره کرد.

تمام این سایت‌ها و موارد دیگری که در بازار وجود دارند شرایط مختلفی در فروش هاست‌های خورد ارائه کرده‌اند و علاوه بر آن امکان ثبت دامنه نیز در آن‌ها وجود دارد. بهترین کار برای افراد مبتدی این است که سراغ یکی از این شرکت‌های معتبر رفته و بعد از دریافت مشاوره، بهترین انتخاب ممکن برای هاست و دامنه را داشته باشند.

آیا امنیت در هاست اشتراکی بالا است؟

هاست اشتراکی به طور کلی با امنیت کمتری نسبت به هاست اختصاصی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، زیرا در این نوع از هاست یک سرور با ده‌ها یا حتی صدها کاربر دیگر به اشتراک گذاشته شده است. در بسیاری از میزبانی‌ها از پروتکل‌های ایمنی استفاده می‌شود و در آن‌ها نظارت 24 ساعته وجود دارد که تمام 7 روز هفته حضور دارند. همچنین اغلب با رمزگذاری استفاده می‌شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : مبین هاستهاست ایرانهاست نگاروب رمز
رایانه کمک
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز