سایت‌های بازاریابی و تبلیغات، هاست ابری بخرند یا اشتراکی؟

در مقایسه هاست ابری و اشتراکی قبل از هر چیز باید نیازهای کسب و کار را دانست. سایت‌های کوچک مربوط به بازاریابی و تبلیغات بهتر است سراغ هاست اشتراکی بروند تا در ابتدای مسیر هزینه زیادی نداشته باشند. باید به این مسئله توجه داشت که سایت‌های بزرگ به دلیل ترافیک بیشتر، نباید سراغ هاست اشتراکی بروند. انتخاب هاست مناسب نیز باید از منبعی مشخص و معتبر صورت گیرد تا امکان خطا و اشتباه در آن وجود نداشته باشد. در سرویس دهنده‌های مربوط به هاست ابری تنوع قیمت بیشتری را می‌توان دید که با توجه به سرویس ارائه شده مشخص می‌شوند.

کاماپرس در این گزارش به مقایسه هاست ابری و اشتراکی برای سایت‌های بازاریابی و تبلیغات با جست و جو در سایت‌های اینترنتی می‌پردازد.

مقایسه هاست ابری و اشتراکی از نظر کارایی

از نظر کارایی می‌توان هاست ابری را پیشتاز دانست. این هاست عملکرد بهتری نسبت به هاست اشتراکی داشته و منابع پایدار و سریع‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای سایت‌هایی که ترافیک بیشتری را تجربه می‌کنند، استفاده از هاست ابری بهتر است زیرا این هاست در شرایط سخت به سرعت از دسترس خارج نمی‌شود. سایت‌های دارای ترافیک پایین می‌توانند سراغ هاست اشتراکی بروند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مقایسه هاست ابری و اشتراکی از نظر سرعت

در هاست ابری سرعت بسیار بالایی در لود صفحه می‌توان دید. در حالی که هاست اشتراکی کندتر عمل می‌کند و در صورتی که یکی از وب سایت‌ها ترافیک داشته باشد تمام سایت‌های دیگر نیز کند خواهند شد. در هاست ابری حتی اگر مشکل سخت افزاری به خاطر توزیع داده‌ها بر روی چند سرور ایجاد شود، باز هم وب سایت فعالیت خود را خواهد داشت. اما در هاست اشتراکی در صورت بروز مشکل باید منتظر ماند تا با سرویس دهی مشکل برطرف شود.

مقایسه هاست ابری و اشتراکی از نظر آپ تایم

از نظر آپ تایم و پایداری می‌توان گفت که هاست ابری دسترسی بیشتری داشته و آپ تایم چشمگیری دارد که علت آن استفاده از منابع چندین سرور است. در هاست اشتراکی با اینکه آپ تایم 99.99 درصد وعده داده می‌شود اما بیش از 99 درصد امکان این کار وجود ندارد. اکثر اوقات دسترس پذیری ممکن است محدود شود و زمانی که سرور از کار بیفتد، تمام وب سایت‌های مربوط به آن از دسترس خارج می‌شوند.

مقایسه هاست ابری و اشتراکی از نظر امنیت

از نظر امنیت می‌توان گفت که وجود چندین سرور در فرایند توزیع منابع باعث افزایش پیچیدگی در نگه داری اطلاعات شده و البته امنیت بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سطوح امنیتی مختلفی مانند کنترل‌های شناسایی، کنترل منع کننده، اصلاح کننده و پیشگیرانه همگی در این سطوح اهمیت دارند. در سرویس‌های هاست ابری که از سرویس دهنده‌های معتبری خریداری شده باشند، امنیت بیشتری ارائه می‌شود.

مقایسه هاست ابری و اشتراکی از نظر قیمت

از نظر قیمت می‌توان گفت هاست اشتراکی محصولی ارزان‌تر است و برای شروع کار می‌تواند حامی مناسبی برای سایت‌های کوچک بازاریابی و تبلیغات باشد. در هاست ابری هزینه‌ها بر اساس منابعی که انتخاب می‌شوند در نظر گرفته شده و با محاسبه دقیق نیازهای سایت می‌توان آن‌ها را تامین کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : مبین هاستنوین هاستهاست ایرانهاست نگار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز