هاست اختصاصی بهتر است یا سرور مجازی؟

سرور مجازی
لست سکند

معمولا برای وبسایت‌های نوپا یا در حال رشد، از هاست اشتراکی استفاده می‌شود و پس از اینکه سایت به سطح بالاتری از عملکرد، امنیت و میزبانی نیاز پیدا کرد، آن را به هاست اختصاصی یا سرور مجازی انتقال می‌دهند. البته مدیریت سرور مجازی نیاز به دانش فنی بالایی دارد و شاید هر کسی امکان استفاده از آن را نداشته باشد.

کاماپرس در این گزارش به تعریف هاست اختصاصی، سرور مجازی و بررسی مزایای این دو ‌پرداخته است.

هاست اختصاصی چیست؟

هاست اختصاصی نوعی میزبانی قدرتمند بوده که به کاربران امکان کنترل کامل نرم‌افزارهای سرور کسب و کارشان را می‌دهد. به عبارتی دیگر، منابع یک سرور به طور کامل به سایت کاربر تعلق داشته و سایت دیگری روی آن میزبانی نخواهد شد. در این سرویس امکان شخصی‌سازی فضای ذخیره‌سازی و نصب سیستم عامل دلخواه وجود دارد.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی، فضایی تقسیم‌بندی شده در سرور فیزیکی برای کاربران است که به واسطه آن می‌توانند داده‌های کسب و کار خود را پردازش کنند. تبدیل یک سرور فیزیکی به سرور مجازی این امکان را به کاربران می‌دهد که با اجرای سیستم‌عامل‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف روی یک سرور، از قدرت پردازشی موثری استفاده کرده و در کاهش هزینه‌های سازمانی هم نقش داشته باشند.

مزایای استفاده از هاست اختصاصی

امنیت بالا: هاست اختصاصی از سطح امنیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل امکان هک شدن، حملات بدافزارها یا ویروسی شدن وبسایت تقریبا وجود ندارد.

راز آسمان پایتخت

سرعت مناسب: در این نوع سرویس به دلیل اختصاصی بودن سروری که هاست بر آن قرار گرفته، بارگذاری و لود شدن با سرعت بالایی انجام می­شود.

انعطاف‌پذیری: هاست اختصاصی بسیار انعطاف‌پذیر است؛ به طوریکه با آن امکان اداره کردن ترافیک بالا وجود خواهد داشت.

آی پی اختصاصی: با داشتن هاست اختصاصی، کاربر به یک آی پی اختصاصی دسترسی خواهد داشت که با آن می‌تواند سرور سایت خود را ببیند . اجرای سرویس‌های خاص، راه‌اندازی سرویس‌های اختصاصی و وب سرویس از دیگر مزایای داشتن آی پی اختصاصی است.

اعتماد و اطمینان بالا: با هاست اختصاصی نیاز به رقابت برای منابع سرور نخواهد بود. به عبارتی دیگر هنگامی که سایت با افزایش تعداد بازدید مواجه می‌شود، همیشه منابع سرور لازم در دسترس خواهد بود و جای نگرانی وجود ندارد.

بک‌آپ‌ گرفتن در فضای ابری: در هاست اختصاصی از کلیه اطلاعات به صورت جداگانه و در فضای ابری پشتیبانی و بک‌آپ گرفته می‌شود؛ به طوریکه تا حدود چندین ماه پس از حذف سرویس، اطلاعات قابل بازبایی خواهد بود.

سرور مجازی

مزایای استفاده از سرور مجازی

کاهش هزینه‌ها: هزینه سرور مجازی بسیار کمتر از سرورهای اختصاصی است؛ به همین خاطر میزبانی سرور مجازی یک گزینه بسیار مقرون به صرفه است که بین میزبان‌های وب مشترک و سرور اختصاصی قرار می‌گیرد. ویژگی‌ها و مزایای سرور مجازی را سرور اختصاصی نیز فراهم می­کند، اما سرورهای مجازی بسیار ارزان‌تر است.

تفکیک: هر سرور مجازی از دیگر سرورها در همان پلتفرم جدا شده و هیچ تأثیر مستقیمی از فعالیت و سفارشی‌سازی یک سرور بر سرور دیگر وجود نخواهد داشت. به عبارتی دیگر منابع میزبانی سرور  مجازی به راحتی قابل افزایش یا کاهش است.

عملکرد: عملکرد سرور مجازی به طور قابل توجهی بالاتر از سرور اشتراکی و البته کمی کمتر از سرور اختصاصی است. در برخی موارد استثنایی، اختصاص منابع بیشتر به کسب و کار باعث ارتقای عملکرد سرور خواهد شد. به علاوه موجب افزایش سرعت در لود شدن، افزایش قدرت پردازش و ظرفیت وبسایت کسب و کار نیز می‌شود.

امنیت: در سرور مجازی، هر وبسایت دارای سیستم عامل و منابع جداگانه است که این موضوع نفوذ سرور دیگر و حتی بدافزارها یا کدهای مخرب را دشوار می‌کند.

طرح‌های قابل تنظیم: بیشتر برنامه‌های سرور مجازی را می‌توان به اندازه دلخواه سفارشی کرد تا تنها بر اساس منابعی که نیاز است، پرداخت هزینه کرد. به عبارت دیگر می‌توان میزبانی سرور مجازی را بسته به میزان پهنای باند و فضای وب‌سایت خود تنظیم کرد.

سرور مجازی

خريد سرور مجازی یا هاست اختصاصی از «آسیاتک»

با توسعه و به‌­کارگیری خدمات ارتباطی در دنیا، شرکت آسیاتک نسل جدیدی از سرویس‌های خود را در قالب خدمات ابری و مجازی به صورت متمرکز توسط شرکت عصر داده‌های آسیاتک عرضه کرده است. خدمات ابری این شرکت که نیازهای روز مشتریان خرد و کلان را در تمامی حوزه‌های زیرساخت ابری و مجازی پاسخگو است، در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد. خدمات جدید آسیاتک با هدف استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها و در عین حال کمک به مدیریت هزینه، توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های  ICT ارائه شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت مشاوره از کارشناسان آسیاتک و خريد سرور مجازی می­توانند با شماره تلفن 90005555 تماس بگیرند یا برای تسهیل فرآیندها و دریافت خدمات به نشانی اینترنتی https://asiatech.cloud مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز