طراحان لباس المپیک چیزی از مد و لباس نمی دانند

ژیوار

هربار با قرار گرفتن در آستانه المپیک، تصویری از لباس کاروان ایران در رژه افتتاحیه جنجال‌برانگیز و این سوال مطرح می‌شود که با وجود طراحان خوب و برندهای قوی در ایران، دلیل این بی‌سلیقگی در انتخاب لباس چیست؟ کاماپرس، به دنبال پاسخ این پرسش با دکتر محمد بهادری‌نژاد، مدیر بازاریابی و فروش «گراد» گفت‌وگو کرده است.

مانند دوره‌های پیشین المپیک، این بار نیز در آستانه برگزاری مسابقات، انتشار تصویری از لباس کاروان ایران خبرساز شد و سیل انتقادها را روانه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کرد. پیش‌تر، در سال 2016 و قبل از شروع بازی‌های المپیک ریو، شدت انتقادها از لباس آبی-‌نارنجی تیم، مسئولان وقت را به تغییر این لباس و تن دادن به گزینه‌‌ای که در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال واقع شده بود، مجبور کرد. امسال اما، نه‌تنها رونمایی رسمی از لباس صورت نگرفت، بلکه عکس غیررسمی منتشر شده نیز آن‌قدر دیر در دسترس مردم قرار گرفت که فرصتی برای اعتراض و تغییر لباس باقی نماند.

با شروع مراسم افتتاحیه و عبور کاروان ایران، از کاربران توییتر تا مجری صداوسیما، با انتقاد از پوشش کاروان ملی ایران آن را بیشتر مناسب کادر درمان دانستند و عده‌ای از کاربران نیز لباس ایران را با لباس کشورهای دیگر مقایسه کردند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

افراد ناآشنا با مد در روند طراحی لباس دخالت می‌کنند

محمد بهادری‌نژاد، مدیر بازاریابی و فروش گراد علت عدم همکاری برندها با کمیته ملی المپیک را این‌گونه توضیح می‌دهد: طراحی لباس کاروان حاصل سلیقه‌های متفاوت، کارشناسی‌ نشده و فاقد خط سیر فکری صحیح است. در دوره‌های مختلف به ما پیشنهاد شده که طراحی لباس کاروان را به عهده بگیریم؛ اما از آن‌جا که برندها از الگوریتم فرایند طراحی لباس کاروان مطلع هستند از این پیشنهاد استقبال نمی‌کنند.

محمد بهادری‌نژاد- کاماپرس

او ادامه داد که متأسفانه در این فرایند افراد بسیاری دخالت می‌کنند که اغلب از مد و پوشاک چیزی نمی‌دانند. گراد به‌علت اطلاع از این موضوع به‌جای ورود به طراحی لباس المپیک، چاره را در این دید که اسپانسر 5 ورزشکار خانم المپیکی شود و به حمایت از فعالیت‌های این بانوان در قالب کمپین«گراد؛ روای گُردآفریده» بپردازد.

رقابت بی‌حاصل برندها پیش از المپیک توکیو

همچنین پیش از المپیک توکیو نیز، کمیته ملی المپیک به طراحان لباس فراخوان داده بود تا برای کاروان تیم ملی، لباسی با نشانه‌های ایرانی طراحی کنند که طرح پیشنهادی بسیاری از آنان در رسانه‌ها منتشر شد؛ اما درنهایت از میان صد طرح ارسال شده به دبیرخانه کمیته، کت و شلوار سرمه‌ای برند زاگرس‌پوش و مانتو و شال فیروزه‌ای مزون ایران‌زمین بر تن ملی‌پوشان دیده شد.

ادمین مزون ایران‌زمین در پاسخ به انتقاد یکی از کاربران به رنگ مانتوی بانوان گفته بود: رنگی که در ابتدا ارائه‌شد سفید بود، فیروزه‌ای رنگ تعیین شده از طرف سازمان است.

نظر شما درباره طرح لباس کاروان ایران در المپیک چیست؟

انتهای پیام

مرتبط با : گراد
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز