صف خرید سنگین فولاد در بازار بورس امروز

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شاخص کل بورس امروز با افت 2 هزار و 315 واحدی به یک میلیون و 357 هزار و 931 واحد رسید. ارزش معاملات امروز بورس هم بیشتر از 4 هزار میلیارد ریال کاهش داشت و 74 هزار و 831 میلیارد ریالی شد. شاخص کل هم وزن، مانند شاخص کل، مسیر نزولی را طی کرده و در پایان کار بازار بورس امروز 400 هزار و 903 واحد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورسی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یک میلیون و 48 هزار و 985 معامله در بازار بورس امروز ثبت شد که حجم معاملات 9.67 میلیارد سهم بود. نماد «فملی» بیشترین اثر را روی شاخص کل امروز داشت. بعد از آن بیشترین اثرگذاری روی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای «میدکو» و «شپدیس» بود.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس هم به حدود 5 هزار و 200 میلیارد تومان رسید. بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال تغییر مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار رقم خورد.

امروز صف خرید سنگینی برای سهام فولاد مبارکه اصفهان اتفاق افتاد. تمامی محصولات عرضه شده این مجموعه در بورس کالا، افزایش تقاضا داشتند.

راز آسمان پایتخت

عرضه اولیه‌های جدیدی در راه است؟

بنا بر گفته مجید نوروزی، معاون امور ناشران و اعضای شرکت بورس، شرکت‌های زیادی از صنایع مختلف پتروشیمی، لیزینگ، آرایشی و بهداشتی، فولاد، سرمایه گذاری، سیمان و … به دنبال عرضه اولیه سهام خود در بورس هستند.

به همین منظور، این مجموعه‌ها در مرحله تکمیل مدارک و مستندات مربوطه قرار دارند. برای پذیرش سهام شرکت‌های جدید، برنامه‌هایی در دستور کار مدیریت پذیرش و معاونت ناشران و اعضا قرار دارد. بهبود فرآیندها در سامانه الکترونیکی پذیرش، برقراری ارتباط موثر با هلدینگ‌ها و مجموعه‌های مختلف خصوصی، دولتی و عمومی و … از جمله این برنامه‌ها است.

به گفته نوروزی از ابتدای امسال تاکنون چهار شرکت در بورس تهران پذیرش، پنج شرکت درج و هفت شرکت عرضه شده‌اند.

مرتبط با : سازمان بورس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز