صدای کدام هواپیمای مسافربری بلندتر است؟ ایرباس A380 یا بوئینگ 747؟ (ویدیو)

ژیوار

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که کدام هواپیما صدای بلندتری دارد، به ویژه اگر در نزدیکی یک فرودگاه زندگی می کنید، این سوال ممکن است بیشتر ذهن شما را به خودش مشغول کرده باشد. واضح است که برای پیدا کردن جواب، باید به سراغ بزرگترین ها برویم و بلندی صدای آن ها را با هم مقایسه کنیم. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که صدای دو هواپیمای عظیم الجثه ایرباس ای 380 و بوئینگ 747 را با یکدیگر مقایسه کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، نیروی هواپیمای مسافربری ایرباس ای 380 را چهار موتور توربوفن تأمین می کنند که هر کدام قادرند حداکثر 70000 پوند نیرو تولید کنند. بسته به نوع سفارش، این هواپیما می تواند به موتورهای انگلیسی رولزرویس Trend 900 و یا موتورهای آمریکایی Alliance GP7000 ساخت شرکت های جنرال الکتریک و پرت اند ویتنی مجهز بشوند. هر یک از این موتورها در مقایسه با موتورهای هواپیمای بوئینگ 747 حدود 7000 پوند بیشتر قدرت دارند که با توجه به وزن بیشتر ایرباس ای 380 نسبت به بوئینگ 747، این موضوع طبیعی به نظر می رسد.

سرعت هواپیمای ایرباس ای 380 حداکثر به 0.89 ماخ (1061 کیلومتر بر ساعت) می رسد و می تواند تا ارتفاع 24000 متری اوج بگیرد. بهتر است بدانید در سال 2021 شرکت ایرباس ساخت این هواپیمای بزرگ را به دلیل کاهش تعداد سفارش ها متوقف کرد و ادامه تولید آن در دستور کار شرکت سازنده قرار ندارد.

دریان سفر امید

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

 

مرتبط با : ایرباسبوئینگ
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “صدای کدام هواپیمای مسافربری بلندتر است؟ ایرباس A380 یا بوئینگ 747؟ (ویدیو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز