شرایط دریافت ویزا عربستان برای ایرانیان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ایرانیان در سال‌های گذشته امکان اخذ ویزای توریستی عربستان را نداشتند و برای سفر به این کشور باید ویزای زیارتی می‌گرفتند. با ویزای زیارتی نیز فقط امکان مسافرت به چند شهر محدود عربستان وجود داشت و دارنده این ویزا نمی‌توانست از سایر شهرهای غیرمذهبی و جاذبه‌های گردشگری عربستان دیدن کند. اکنون امکان دریافت ویزا عربستان برای ایرانیان به صورت توریستی نیز فراهم شده است.

به گزارش کاماپرس، بعد از مدت‌ها محدودیت، امکان دریافت ویزا عربستان برای ایرانیان به صورت توریستی فراهم شده است. در این گزارش شرایط و نحوه دریافت این نوع از ویزا عربستان برای ایرانیان بررسی شده است.

جزئیات ویزای توریستی عربستان

ویزای توریستی عربستان به صورت آنلاین و الکترونیکی صادر می‌شود. اعتبار این ویزا 90 روز است و دارندگان آن می‌توانند تا سه ماه در شهرهای مختلف عربستان اقامت کنند. صدور ویزا عربستان برای ایرانیان از لحظه درخواست، بین 10 تا 15 روز کاری زمان می­‌برد.

نمونه ویزای عربستان - همیشه سفر

مدارک لازم برای صدور ویزا

برای دریافت ویزای عربستان به اسکن صفحه اول گذرنامه نیاز است. گذرنامه باید حداقل تا یک سال اعتبار داشته باشد. در کنار اسکن گذرنامه باید یک تصویر پرسنلی با کیفیت نیز ارسال کرد. این تصویر می‌‌تواند یک تصویر الکترونیکی یا اسکن شده عکس پرسنلی متقاضی باشد. این دو مدرک باید به صورت فایل در فرم آنلاین درخواست ویزا به صورت ضمیمه ارسال شود. همچنین مسافران زیر 18 سال باید رضایت محضری برای مسافرت داشته و این رضایت نامه را به صورت الکترونیکی بارگذاری کنند.

راز آسمان پایتخت

مراحل دریافت ویزای توریستی عربستان

برای دریافت ویزای عربستان باید در ابتدا به یکی از شرکت‌های معتبر مسافرتی مراجعه یا به صورت آنلاین و تلفنی با شرکت مسافرتی، درخواست ویزا کرد. در ادامه باید فرم الکترونیکی را تکمیل و به همراه مدارک فوق به شرکت مسافرتی تحویل داد.

در مرحله سوم، باید هزینه ویزا را در وجه شرکت مسافرتی واریز کرد. بعد از واریز وجه، شرکت برای دریافت ویزا اقدام می‌کند. بعد از صدور ویزا توسط سفارت عربستان، ویزای الکترونیکی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و فرد درخواست دهنده باید نسبت به تعیین زمان مسافرت، خرید بلیت دوطرفه هواپیما و رزرو هتل اقدام کند.

رقص شمشیر عربستان

روش آسان‌­تر دریافت ویزا عربستان

از آبان 1402 دریافت ویزا عربستان برای ایرانیان با یک روش دیگر نیز امکان­پذیر شده است. بر اساس آن، افرادی که دارای برگه اقامت در دبی یا ویزای توریستی دبی هستند، می‌توانند با شرایط آسانتری ویزای توریستی عربستان را  دریافت کنند. این ویزا نسبت به ویزای توریستی عادی، هزینه کمتری دارد و در مدت زمان کوتاه‌تری تایید می‌شود.

با این ویزا باید مبدا پرواز از دبی و مقصد اول نیز شهر جده در عربستان باشد. برای دریافت ویزای عربستان با این روش، باید اسکن با کیفیتی از ویزا یا اقامت دبی تهیه کرده و به ضمیمه درخواست الکترونیکی به سفارت عربستان ارسال کرد.

چرا ویزای توریستی عربستان؟

عربستان دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است که بسیاری از آن‌ها به دلیل قرار نداشتن در شهرهای مذهبی، تاکنون برای ایرانیان ناشناخته بوده است. برای نمونه می‌توان به جاذبه‌هایی مثل روستای 900 ساله رجال آلما با موزه معروفش یا روستای البلاد یا جاده قدیم اشاره کرد که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است. همچنین مدائن صالح، نام منطقه‌ای معروف در عربستان است که از 131 مقبره بسیار قدیمی سنگ تراشی شده تشکیل شده است.

عربستان به عنوان منطقه پیدایش اسلام دارای مساجد خاص و تاریخی زیادی نیز هست.  برای نمونه می‌توان به مسجد شناور الرحمه اشاره کرد که روی آب‌های دریای سرخ بنا نهاده شده است. علاوه بر این، عربستان دارای جاذبه‌های طبیعی نیز هست. از معروفترین جاذبه‌های طبیعی این کشور می‌توان به منطقه‌ای موسوم به لبه جهان اشاره کرد. تپه باشینگ نیز یک مکان توریستی برای تجربه سافاری و رانندگی روی شن‌های نرم و روان صحرای عربستان است.

گردشگری عربستان - همیشه سفر

دریافت آنلاین ویزا عربستان با همیشه سفر

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفر فعالیت رسمی خود را از سال 1394 آغاز کرده است. این شرکت خدماتی همچون فروش بلیت چارتری داخلی و خارجی، فروش تورهای داخلی و خارجی، اخذ ویزا و رزرو هتل در تمام کشورهای جهان را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. پشتیبانی از مشتریان از آغاز ارتباط با شرکت تا آخرین لحظه سفر، خط مشی اصلی همیشه سفر را تشکیل می‌دهد.

متقاضیان برای استفاده از خدمات مسافرتی و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت رسمی همیشه سفر به آدرس hamishehsafar.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 09224001167 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : همیشه سفر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز