شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دانشگاه‌های پزشکی لندنی همچون دانشگاه کوئین مری، کینگز، سنت جورج، امپریال از جمله برترین دانشگاه‌های جهان هستند که امکانات و شرایط فو‌ق‌العاده‌ای را برای دانشجویان پزشکی فراهم کرده‌اند. برای ورود به رشته پزشکی افراد باید در زبان انگلیسی مهارت کافی داشته باشند و حداقل نمره 7 تا 7.5 را در آزمون آیلتس کسب کرده باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

مزایای تحصیل پزشکی در انگلستان

اخذ مدرک پزشکی در این کشور تنها 5 سال طول خواهد کشید. بیش از نود درصد دانشجویان پزشکی یا دندانپزشکی می‌توانند از سال دوم تحصیل خود برای اخذ بورسیه و یا فاند کامل درخواست دهند.

همچنین، افراد پس از 6 ماه از خدمات درمان و بهداشت بهره‌مند خواهند شد. دانشجویان پزشکی قادر هستند برای تامین هزینه‌های خود، در هفته به مدت 20 ساعت و در تعطیلات و آخر هفته‌ها به مدت 40 ساعت به کسب درآمد مشغول شوند.

کاماپرس در ادامه به بررسی شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان می‌پردازد؛

بیشتر بخوانید:

شرایط ورود به رشته پزشکی در انگلستان

دوره‌های تحصیلی مختلفی برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی انگلستان وجود دارد.

دوره Foundation

دوره Foundation توسط کالج‌های مختلفی همچون کالج بلربیز  Bellerbys College ارائه می‌شود. این دوره با تدریس دروس مختلف به دانش‌آموزان، آنها را برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی آماده می‌سازد. نمراتی که افراد در این دوره کسب می‌کنند در انتخاب رشته‌ آنها تاثیرگذار خواهد بود.

دوره A Level

دوره آ لول یکی از اصلی‌ترین دوره‌های ورود به دانشگاه‌های پزشکی است. اکثر دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان، این دوره را در الویت خود قرار داده‌اند. بنابراین، افرادی که می‌خواهند برای دانشگاه‌های برتر این کشور درخواست دهند بهتر است این دوره را بگذرانند. این دوره معمولا دو سال طول خواهد کشید اما افراد می‌توانند این دوره را به مدت فشرده در یک سال و 6 ماه سپری کنند.

آزمون BMAT

افراد پس از دوره‌های آماده‌سازی در آزمون بی‌ام‌ای‌تی شرکت خواهند کرد. این آزمون معمولا در ماه نوامبر برگزار می‌شود و نتیجه آن به‌طور خودکار برای دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.

آزمون GAMSAT

برای تحصیل در مقطع بالاتر از لیسانس، افراد باید در این آزمون شرکت کنند و نتیجه را برای دانشگاه‌های مختلف ارسال کنند.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در انگلستان

به‌طور معمول از سن 18 سال به بالا امکان پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های انگلیس برای رشته پزشکی وجود دارد. بااین‌حال برخی از دانشگاه‌ها هستند که از سن 16 سالگی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. همچنین، محدودیتی برای تحصیل پزشکی در انگلستان در سنین بالاتر وجود ندارد.

هزینه تحصیل پزشکی در انگلیس

هزینه تحصیل پزشکی در این کشور برای متقاضیان بین‌المللی بیش از اروپاییان است. شهریه تحصیلی برمبنا دانشگاه و رشته تحصیلی از یکدیگر متغیر می‌شود. شهریه رشته پزشکی ممکن است به‌طور میانگین در طول یک‌سال 38 هزار پوند و برای رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی بین 16 تا 20 هزار پوند باشد.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که در صورت بالا بودن نمرات و اثبات خود به عنوان یک دانشجوی مستعد، می‌توانند از انواع بورسیه‌های تحصیلی پزشکی انگلیس استفاده کنند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند.

بورسیه پزشکی در انگلستان

عنوان شرایط اخذ
بورسیه تحصیلی دولت بریتانیا برای دانشجویان بین‌المللی این بورسیه توسط سفارت بریتانیا به دانشجویان ممتاز با نمرات بالا اعطا می‌شود.
بورسیه کالج پزشکی بین‌المللی هال یورک این بورسیه ویژه دانشجویان پزشکی و جراحی بوده و به دانشجویان مستعد ممتاز اعطا می‌گردد. این بورسیه یک‌چهارم هزینه‌های تحصیل در دو سال اول را پوشش می‌دهد.
بورسیه جان باورنتی این بورسیه توسط دانشگاه کویین مری ارائه می‌شود و به‌صورت 5 سال به دانشجویان کمک مالی می‌کند.

از دیگر بورسیه‌های تحصیل پزشکی می‌توان به بورسیه جهان تعالی، بورسیه دانشگاه بین‌المللی داروسازی و بورسیه دانشگاه کینگ اشاره کرد.

شرایط اقامت پس از تحصیل در انگلستان

فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی قادر هستند پس از تحصیل پزشکی، به مدت 2 سال در جست‌وجوی کار باشند و سپس، پس از یافتن شغلی مناسب برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری اقدام کنند. همچنین، افراد می‌توانند پس از 5 سال زندگی در این کشور برای اخذ تابعیت انگلیس درخواست دهند.

انتهای پیام

آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز