شرایط و هزینه تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ایتالیا

پزشکی در ایتالیا-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

ایتالیا چند سالی است که درهای خود را به روی دانشجویان کشورهای مختلف گشوده است؛ به این ترتیب دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور کار چندان سختی نیست و مزیت مهم تحصیل در این کشور اروپایی محسوب می‌شود. به علاوه این کشور دانشگاه‌­های باکیفیت و در عین حال ارزان­قیمتی برای تحصیل در رشته پزشکی دارد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط و هزینه‌های تحصیل پزشکی و دندان‌پزشکی در ایتالیا پرداخته است.

مزایای تحصیل پزشکی و دندان‌پزشکی در ایتالیا

سفارت ایتالیا برای اعطای ویزا به دانشجویان سخت‌گیری چندانی نمی­کند. کمک هزینه‌هایی که دولت و دانشگاه‌های ایتالیا برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته‌اند نیز دیگر مزیت مهم این کشور جنوب اروپا بوده که باعث اقبال گسترده‌ به آن شده است. همان‌طور که گفته شد، دانشگاه‌های ایتالیا نسبتا ارزان­قیمت هستند و با صرف هزینه‌ای معقول می‌توان در این کشور تحصیل کرد.

در کنار مزیت‌های تحصیلی می‌توان به مزایای زندگی در ایتالیا نیز اشاره کرد. این کشور، تاریخ کهنی دارد و مملو از آثار طبیعی و تاریخی دیدنی است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به این ترتیب تحصیل و زندگی در یک کشور توریستی با فرهنگ و تاریخ غنی می‌تواند دانشجویان کشورهای مختلف را ترغیب کند.

دیگر مزیت برای تحصیل در ایتالیا رواج زبان انگلیسی است. اکثر دوره‌ها در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و الزامی برای کسب مهارت در زبان ایتالیایی وجود ندارد. این دوره‌ها بسیار متنوع بوده و هر شخصی با هر رشته دانشگاهی می‌تواند برای ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام کند.

راز آسمان پایتخت

پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا-کاماپرس

شرایط تحصیل پزشکی و دندان‌پزشکی در ایتالیا

اولین نکته درباره تحصیل پزشکی و دندان‌پزشکی در ایتالیا، شرایط سنی است. با وجود آنکه بسیاری از دانشگاه‌ها محدودیت سنی اعمال نمی‌کنند، اما سن متقاضی در اعطای ویزا از سوی سفارت ایتالیا تأثیرگذار است؛ به همین دلیل به عنوان اولین شرط عمومی بهتر است که سن متقاضی بین 18 تا 25 سال باشد.

یکی از مهم‌ترین شروط برای تحصیل پزشکی و دندان‌پزشکی در ایتالیا، شرکت در آزمون IMAT و کسب حداقل نمره است. آیمت، یک آزمون 100 دقیقه‌ای با 60 سوال است که شامل چهار بخش اطلاعات عمومی، زیست شناسی، شیمی و فیزیک می‌شود و شرکت در آن برای متقاضیان رشته پزشکی و رشته‌های مرتبط با آن الزامی است. برای شرکت در این آزمون نیاز به حضور در ایتالیا نبوده و آیمت در کشورهای همسایه نظیر ترکیه، آذربایجان و امارات نیز برگزار می‌شود.

دانشگاه‌های ایتالیا هر سال یک‌بار و به مدتی کوتاه و محدود درخواست تحصیل پزشکی و دندان‌پزشکی را قبول می‌کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا از 400 تا 4000 یورو برای هر ترم متفاوت است. دانشگاه‌های خصوصی نیز هزینه‌ای بین 7 تا 25 هزار یورو از دانشجویان دریافت می‌کنند.

شرایط کاری پس از تحصیل پزشکی در ایتالیا

دانشجویان پس از اتمام تحصیل می‌توانند ویزای خود را به مدت یک‌سال تمدید کنند تا بتوانند شغل مورد نظر  را پیدا کنند. چنان‌چه در این یک سال دانشجو بتواند شغلی پیدا کند، می‌تواند برای دریافت ویزای کاری اقدام کند. ایتالیا در سال‌های اخیر دچار مشکلات اقتصادی شده، با بحران‌ مالی دست و پنجه نرم می‌کند و نرخ بیکاری آن به حدود 10 درصد رسیده است؛ با این حال به دلیل اینکه پزشکی و دندان‌پزشکی از مشاغل موردنیاز این کشور اروپایی است، فارغ‌التحصیلان این رشته کار خیلی سختی برای یافتن شغل ندارند.

تحصیل در ایتالیا-کاماپرس

دانشگاه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی ایتالیا

در ادامه جدولی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل پزشکی و دندان‌پزشکی آورده شده است.

نام دانشگاه
دانشگاه میلان
University of Milan
دانشگاه فدریکو دوم ناپل
University of Naples Federico II
دانشگاه میلان-بیکوکا
University of Milano-Bicocca
دانشگاه تورین
University of Turin
دانشگاه باری
University of Bari Aldo Moro
دانشگاه مسینا
University of Messina
دانشگاه پاویا
University of Pavia
دانشگاه بولونیا
University of Bologna
دانشگاه رم لا ساپینزا
Sapienza University of Rome
دانشگاه تورورگاتا رم
University of Rome Tor Vergata
دانشگاه پادووا
University of Padua
دانشگاه برگامو
University of Bergamo

 اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا با آسارا سفر

شرکت “آسارا سفر” خدمات مربوط به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را به متقاضیان ارائه می‌کند. ارائه راهنمایی‌ها و خدمات لازم جهت دریافت وقت سفارت ایتالیا نیز از جمله خدمات این مجموعه است. به این ترتیب دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی و دندان‌پزشکی در ایتالیا و دریافت وقت سفارت این کشور دارند، می‌توانند با کارشناسان آسارا سفر تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آساراسفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز