شرایط اخذ ویزای توریستی ازبکستان

ویزای ازبکستان-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ازبکستان – قلب آسیای مرکزی – با داشتن میراث غنی فرهنگی و تاریخی، جاذبه‌های طبیعی بکر و دل‌انگیز و مردمانی مهمان‌نواز همواره در تلاش برای سرمایه‌گذاری روی صنعت گردشگری خود در راستای جذب گردشگران خارجی بوده است.

در فاصله ماه‌های ژانویه تا دسامبر سال 2022، حدود 5.2 میلیون توریست خارجی به قصد گردشگری و بازدید از ازبکستان به این کشور سفر کردند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال 2021 حدود 3.4 میلیون نفر یا به عبارتی 2.8 برابر، رشد داشته است. ازبکستان در سال 2021 از بخش گردشگری خود حدود 679 میلیون دلار درآمد داشته و توانسته رتبه نخست گردشگری آسیای مرکزی را از آن خود کند. همچنین این کشور در سال 2019 توانست رکورد هفت میلیون گردشگر در سال را به ثبت برساند و رتبه 19 جهان را در حوزه گردشگری کسب کند.

یکی از الزامات سفر به ازبکستان، داشتن ویزا است که کاماپرس در این گزارش، شرایط اخذ ویزای توریستی ازبکستان را بررسی کرده است.

انواع ویزای توریستی ازبکستان

بسته به دلایل افراد برای بازدید از کشور ازبکستان و تعداد دفعات بازدید، سفارت ازبکستان برای آنان ویزای یک بار ورود (Single Entry)، ویزای دو بار ورود (Double-Entry) یا ویزای چند بار ورود یا مولتی (Multi-Entry) صادر می‌کند که توضیح آنها در ادامه آمده است.

ویزای 30 روزه یک بار ورود (Single Entry): ویزای یک بار ورود ازبکستان به گردشگران خارجی اجازه می‌دهد که در یک دوره زمانی 30 روزه به عنوان گردشگر در این کشور اقامت داشته باشند. هنگامی که صاحب ویزا از ازبکستان خارج شود، امکان بازگشت مجدد نخواهد داشت؛ حتی اگر تعداد روزهایی که دفتر سفارت ازبکستان برای او ثبت کرده باشد، تمام نشده باشد.

راز آسمان پایتخت

ویزای 30 روزه دو بار ورود (Double Entry): این ویزا هم کاملا مشابه با ویزای یک بار ورود است؛ با این تفاوت که این ویزا به گردشگران اجازه می‌دهد که پس از ترک ازبکستان، در محدوده زمانی که از اعتبار ویزا باقی مانده، برای بار دوم به این کشور بازگردند. در این حالت اگر دارنده ویزا برای بار دوم این کشور را ترک کند، دیگر قادر نخواهد بود برای بار سوم به آن وارد شود؛ حتی اگر مدت زمان اعتبار ویزا تمام نشده باشد.

ویزای چند بار ورود (Multi Entry): افراد با داشتن این ویزا محدودیتی برای تعداد دفعات ورود و خروج از کشور ازبکستان نخواهند داشت و می‌توانند به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته باشند.

ویزای 30 روزه یک بار ورود (لیبل‌دار) و ویزای تجاری ازبکستان، از دیگر ویزاهای توریستی این کشور محسوب می‌شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی ازبکستان

متقاضیان ویزای توریستی ازبکستان باید دارای پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل شش ماهه باشند و  صفحه اول آن را به صورت عکس واضح یا اسکن شده در لیست مدارک خود قرار دهند. داشتن اسکن یا عکس واضح از عکس پرسنلی، از دیگر موارد مورد نیاز است که البته می‌توان آن را با دوربین همراه نیز تهیه کرد. برای اخذ ویزای ازبکستان نیازی به ارائه شناسنامه و کارت ملی نیست.

مدت زمان صدور ویزای توریستی ازبکستان

افراد می‌توانند برای دریافت ویزای توریستی ازبکستان، در هر زمانی و بدون محدودیت درخواست دهند. تنها تفاوت بین ویزای الکترونیک و لیبل‌دار ازبکستان در میزان هزینه و مدت زمان صدور آن است؛ به طوری که ویزای لیبل‌دار ازبکستان هزینه بیشتری نسبت به ویزای الکترونیک خواهد داشت و صدور آن، پنج روز کاری زمان‌ می‌برد؛ درحالی‌که ویزای الکترونیک این کشور در مدت زمان کمتر و تنها در سه روز صادر خواهد شد.

ویزای ازبکستان-کاماپرس

دریافت ویزای الکترونیک و لیبل‌دار از “سفر هالیدی”

یکی از معتبرترین شرکت‌هایی که در زمینه صدور انواع ویزای الکترونیک و لیبل‌دار کشورهای مختلف فعالیت می‌کند، مجموعه سفر هالیدی است. اگر تمایل دارید که ویزای مورد نظر خود را با قیمت مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید، می‌توانید از کارشناسان مجرب سفر هالیدی کمک بگیرید.

برای مشاهده قیمت و جزئیات انواع ویزای ازبکستان به وبسایت این مجموعه به آدرس https://safar.holiday مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز