شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و 300 هزار واحدی باقی می ماند؟

ژیوار

شاخص كل مجددا کاهش پیدا کرد و بورس را در وضعیت قرمز قرار داد. امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 6 هزار و 265 واحد کم شد و به مرز یک میلیون و 336 هزار و 642 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز نسبت به روز قبل هزار و 168 واحد کم شد و در محدوده 340 هزار و 344 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شاخص کل بورس امروز نزولی شد و بار دیگر از کانال هزار و 400 واحدی فاصله گرفت. مهدی مهدیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین اعلام کرده که ابهام در مذاکرات یکی از دلایل افت شاخص کل بورس است. در صورتی که این ابهام همچنان وجود داشته باشد، به نظر برخی سهام از جمله سهم‌های مربوط به خودرویی‌ها و بانکی‌ها قرمزپوش می‌شوند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

به نظر مهدیانی اگر نتایج مذاکرات برجام مشخص شود، این موضوع در کنار تصویب لایحه بودجه 1401، باعث بهبود شرایط بازار بورس خواهد شد.

وضعیت کلی بورس امروز

امروز بعد از سه روز، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و نزدیک به 3 هزار و 150 میلیارد ریال پول حقیقی از این بازار بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی امروز بازار بورس مربوط به سهام «فملی»، شرکت ملی صنایع مس ایران، بود.

حجم معاملات خرد امروز بورس 6.18 میلیارد سهم اعلام شد و ارزش این میزان معاملات هم به 30 هزار و 433 میلیارد ریال رسید. امروز نمادهای «فولاد»، «شستا» و «وبملت» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز بورس هم مربوط به نمادهای «شتران»، «شبندر» و «فملی» بود. طی روز جاری نمادهای «غبشهر»، «خاهن» و «کاوه» بیشترین افزایش قیمت پایانی بورس را از آن خود کردند.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز