شاخص بورس 40 هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس امروز(دوشنبه 2 تیر) با رشد ۴۰ هزار واحد به یک میلیون و ۳۴۱ هزار واحد رسید.

به گزارش کاماپرس ، در ادامه روند صعودی بازار سرمایه شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با رشد ۴۰ هزار و ۷۱۹ واحدی به عدد یک میلیون و ۳۴۱ هزار واحد رسید و شاخص وزنی هم با رشد ۱۰ هزار واحدی به عدد ۳۵۵ هزار ۶۱۴ و شاخص هم وزن با رشد ۸ هزارو ۱۰۳ واحدی به عدد ۴۱۹ هزارو ۳۱۴ رسید.
بررسی ها نشان می دهد که نماد‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی، صنایع مس ایران بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.
اما رشد ۳٫۱۳ درصدی شاخص کل در حالی اتفاق افتاد که سه نماد فولاد، فارس و فملی به ترتیب با ۳۵۰۷، ۳۲۱۱ و ۳۰۵۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.
ناگفته نماند که در پایان معاملات بورس بیش از ۱۲۴ هزار معامله در بورس انجام شد که در نتیجه آن ۹ میلیارد و ۴۳۷ میلیون سهم با ارزشی حدود۱۲۴ هزار میلیارد ریال داد و ستد شد.
برخی کارشناسان معتقدند که رشد بازار تا پایان فصل مجامع قطعی خواهد بود، با این حال پیش‌بینی روند بازار در حالی که هر روز رکورد جدیدی برای شاخص به حساب می‌آید مساله‌ای دشوار است و باید قدم به قدم با بازار حرکت کرد.

رشد شاخص فرابورس

راز آسمان پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، امروز در بازار فرابورس هم شاهد رشد شاخص بودیم و شاخص کل با افزایش۲۵۱ هزار واحدی به عدد ۱۴ هزارو ۷۱۵ واحد رسید.
تاثیرگذارترین نمادهای فرابورس در معاملات امروز ذوب، صبا و هرمز بودند.
در جریان معاملات امروز، گروه بانکی با ۱۴ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. بعد از گروه بانکی، خودرویی‌ها و سیمانی‎ها به ترتیب با ۱۴ هزار و ۳۹۴ و ۱۰ هزار و ۹۵ میلیارد ریال برترین گروه‌های صنعتی بودند، ضمن اینکه سه نماد خودرو، فملی و شاراک نیز پر تقاضاترین نمادهای بازار امروز بودند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز