شاخص بورس 29 هزار واحد رشد کرد/ صف های فروش همچنان استوار ماندند

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بورس امروز با افزایش 29 هزار واحدی شاخص کل بازار به کار خود خاتمه داد و این درحالی بود که صف فروش سهام های کوچک مقیاس بورس همچنان پابرجا بود و شاخص تنها با اتکا به سهام شرکت های بزرگ مثبت شد.

به گزارش کاماپرس، سرمایه گذاران حقیقی بورس با رشد شاخص کل چندان خشنود نمی شوند چرا که این شاخص اغلب نشان دهنده رشد پرتفوی سهام آنها نیست. اگر شاخص هم وزن مثبت باشد سهامداران حقیقی نفس راحتی می کشند ولی این اتفاق امروز نیز نیفتاد و شاخص هم وزن همچنان منفی بود.

بنا به اعلام ایرنا، شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۲۹ هزار و ۳۰۰ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) نیز با ۲۵۹ واحد کاهش به ۴۲۲ هزار و۸۸۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۷۰ واحد واحد افت به ۲۷۷ هزار و ۲۰۴ واحد رسیدند.

در بین تمامی نمادهای بورس، نصنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۸۷۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۵۳۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۶۶۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۵۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

راز آسمان پایتخت

همچنین نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۲۲۴ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۲۱۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۱۸۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۷۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۱۶۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) بایک هزار و ۱۵۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۱۰۱ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۹ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و ۱۴ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۸۱۸ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۷۹۷ واحد نیز  بر شاخص بورس تاثیر مثبت داشتند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز