شاخص بورس در خطر ریزش نیست

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، با وجود تعداد زیاد سهامدار و افزایش نقدینگی در بورس ، احتمال ریزش شاخص ها، کم است.

به گزارش کاماپرس؛ رشد چشمگیر و بی‌سابقه بورس در ماههای اخیر، گوی سبقت را از همه بازارها ربوده است و این روزها بسیاری از مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس، دارایی‌های خود را فروخته و راهی بازار سرمایه می‌شوند.

فارغ از اینکه اساسا رشد بورس نسبتی با رونق اقتصادی دارد یا نه، یکی از نگرانی های بزرگی که سرمایه گذاران درباره آینده بازار سرمایه دارند این‌ است که آیا رشد یک سال اخیر بورس، کاذب بوده و باید در انتظار سقوط آن باشند یا خیر؟!

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه؛ از نظر تکنیکال، کانال شاخص بورس و قیمت سهم‌ها به سمت رشد شکسته شده و انتظار می‌رود این رشد در بازار ادامه‌دار باشد.

«امیرعلی امیرباقری» به ایرنا گفته است: هفته گذشته ارزش معاملات با دستیابی به رکورد بی سابقه‌ای به عدد ٢٠ هزار میلیارد تومان در روز رسید که عمده بازیگران این بازار، حقیقی‌ها بودند و ورود نقدینگی تا پایان هفته از جانب حقیقی‌های خرد به بازار ادامه پیدا کرد.

راز آسمان پایتخت

اگر عرضه سهام زیاد شود، حباب رخ نمی‌دهد

به گفته امیرباقری، با توجه به اینکه روند معاملات شرکت های بزرگ تاثیر به سزایی را بر شاخص کل و شاخص هم وزن در بازار دارند رشد اخیر این شرکت ها باعث صعود چشمگیر این دو شاخص در کنار یکدیگر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که از چند روز آینده مسیر سهام از یکدیگر جدا خواهند شد و دیگر با کلیت رشد در سهام همه شرکت‌های حاضر در بورس مواجه نخواهیم بود.

او گفته است: در میان‌مدت و بلندمدت به دلیل استقبال دولت و بانک مرکزی از بورس، ورود نقدینگی حقیقی به بازار تا حد زیادی افزایش یافته که این موضوع به مراتب باعث افزایش حجم معاملات در بازار خواهد شد و زمینه رشد معاملات بازار و زمینه عمق بخشیدن معاملات را فراهم خواهد کرد.

امیرباقری خاطرنشان کرد: در چنین بازاری که تعداد زیادی سهامدار وجود دارد و نقدینگی زیادی با این بازار درگیر شده است شاهد افزایش کارایی بازار و و قوام بخشیدن به شاخص‌ها خواهیم بود که به نظر می‌رسد احتمال ریزش و واکنش‌های هیجانی در بازار به مرور زمان کمتر خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز