سکه باز هم رکورد شکست ؛ عبور از کانال 7 میلیون تومانی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در حالی که بازار طلا روند افزایشی خود را سپری می‌کند، امروز سکه بهار آزادی از مرز 7 میلیون گذشت تا رکوردی تازه در قیمت سکه به ثبت برسد.

به گزارش کاماپرس، درحالی که در روزهای گذشته خبرهایی از ورود برخی بانک‌ها به خرید و فروش بورسی سکه به میان آمده بود، قیمت سکه در ایران با روند نجومی در حال افزایش است.

بر این اساس، امروز سه شنبه 23 اردیبهشت ماه، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت ۷ میلیون و ۹۹ هزار تومان به فروش رفت.

همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در بازار ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. نیم‌سکه ۸۰ هزار تومان گران‌تر شد و با نرخ سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در بازار به فروش رفت و ربع سکه با قیمت دو میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

اختلاف قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی

رکوردشکنی سکه در بازار طلا امروز تهران در حالی مطرح می‌شود که گزارشها از دونرخی شدن قیمت سکه میان بازار آزاد و بورس خبر می‌دهند و این مساله را با دونرخی شدن قیمت خودرو مقایسه کرده‌اند.

راز آسمان پایتخت

کارشناسان دلیل این اختلاف قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی  بازار آزاد با نرخ بورسی قیمت سکه را، ورود چند بانک به بازار سکه و طلا از طریق بورس می‌دانند.

گزارشها حاکی از ورود چهار بانک رفاه، سامان، صادرات و ملت به این بازار است و اینکه سکه را به نرخ بالاتر از قیمت بازار از مردم خریداری می‌کنند. مردم نیز باتوجه به جذابیت این اختلاف قیمت، سکه را از بازار آزاد می‌خرند و به بانک‌ها با نرخ بورسی می‌فروشند.

کاسبی جدید روی حباب!

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر در این رابطه به ایسنا گفته است: نکته این است که در حال حاضر کاسبی جدیدی به راه افتاده، که افراد از بازار آزاد سکه خریداری کرده و در بورس می‌فروشند. این در حالی است که این دست از معاملات هیچگونه سود و بهره اقتصادی برای کشور نخواهد داشت و تنها سبب خواهد شد که سکه در خانه‌ها دپو شود و دلالی‌ها افزایش یابد.

به گفته او؛  قیمت سکه در بورس و بازار آزاد مسابقه‌ای پیش می‌رود و به دنبال نرخ بورسی، قیمت‌ها در بازار نیز بالا می‌رود. همین دلال‌بازی‌ها تقاضایی در بازار ایجاد کرده است  که سبب شده سکه حدود ۴۰۰ هزار تومان حباب داشته باشد.

 

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز