سود صندوق ETF به 100 درصد رسید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

درحالی که نزدیک به دوماه از آغاز به کار صندوق ETF ( صندوق‌های قابل معامله در بورس) می گذرد، ارزش واحدهای خریداری شده آن دو برابر شده است.

به گزارش کاماپرس، دومین صندوق ETF در بورس طی دو ماه آینده در شرایطی عرضه می شود که نخستین صندوق از این نوع، مورد استقبال مردم قرار گرفته است و براساس گزارش های منتشر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی ارزش واحدهای خریداری شده آن دو برابر شده است.
فرهاد دژپسند، وزارت اموراقتصاد و دارایی با اشاره به عرضه واحدهای صندوق ETF در اردیبهشت ماه، می افزاید: این عرضه، نخستین تجربه ما در واگذاری این صندوق‌ها بود که از طریق آن بزرگ‌ترین صندوق ETF کشور شکل گرفت.
دژپسند ادامه می دهد: عرضه‌های اولیه در بورس را به طور منظم خواهیم داشت.

خریداری 3 میلیون و 600 یونیت از صندوقETF در اولین عرضه

به گزارش ایرنا، وزیر اقتصاد همچنین اضافه می کند: حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واحدها و یونیت‌های نخستین صندوق ETF را خریداری کردند.
او با بیان اینکه باقیمانده سهام دولتی عرضه خواهد شد، می گوید: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا دو ماه آینده دومین صندوق ای تی اف را در بازار سرمایه عرضه کنیم.
دژپسند تصریح می کند: با توجه به عرضه‌های پیشرو در بورس، در صدد ایجاد تعادل در بازار سرمایه هستیم.
ناگفته نماند که یکی از بهترین روش‌ها برای عرضه سهام‌های دولتی عرضه از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس(ETF) است، در شرایط حال حاضر دولت با این هدف که بتواند مانده سهام‌های شرکت‌های دولتی را به طور سریع با حداکثر مشارکت عمومی عرضه کند، از روش عرضه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری معامله پذیر استفاده می‌کند.
“ای تی اف‌” ها با عنوان صندوق‌های معامله‌پذیر متناسب با شرایط در بورس مربوطه پذیرش می‌شوند و نماد آنها مورد معامله قرار می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز