سنگ کوبیک؛ مناسب برای انواع باغ و ویلا + قیمت

سنگ کوبیک-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

خرید سنگ کوبیک به‌واسطه برخورداری از ویژگی‌هایی چون مقاومت سایشی و فشاری و استحکام بسیار بالا در مقایسه با دیگر مصالح، از محبوبیت بالایی برخوردار است. انواع سنگ کوبیک معمولا در سنگفرش خیابان‌ها، پارک‌ها، پیاده‌روها و غیره استفاده می‌شود.

به گزارش کاماپرس، سنگ کوبیک ، نوعی سنگ مکعبی شکل است که در ابعاد متفاوتی تولید و به‌عنوان یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد برای کف‌سازی در مکان‌های پرتردد به فروش می‌رسد. این نوع سنگ علاوه بر استحکام بالا، در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی موجود بوده و برای زیباسازی فضاهای مختلف نیز از آن‌ها استفاده می‌شود. سنگ کوبیک با استفاده از سنگ‌های ساختمانی مختلفی به‌دست می‌آید که سنگ گرانیت بهترین نوع آن است. کاماپرس در ادامه به معرفی این سنگ و راهنمای خرید آن می‌پردازد می‌پردازد.

سنگ کوبیک چیست؟

سنگ کوبیک یا همان کیوبیک(Cubic Stone)، نوعی سنگ مکعبی شکل با شش وجه است که با استفاده از انواع سنگ‌های ساختمانی تولید و عرضه می‌شود. در واقع تخته سنگ‌های استخراج شده از معادن، پس از انتقال به کارخانه، توسط دستگاه‌ به‌صورت مکعبی و در ابعاد مختلف برش داده شده و فرآوری می‌شوند. سنگ‌های کوبیک براساس نوع برش، به دو دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه بررسی شده است؛

سنگ کوبیک منظم: سنگ‌ کوبیک منظم توسط دستگاه فرز در چهار وجه برش داده شده و دو وجه دیگر آن با استفاده از گیوتین شکسته شده یا پرداخت‌های دیگری از جمله کات بروکن بر روی آن انجام می‌شود. از سنگ کوبیک منظم به‌واسطه سطح زبر و ناهموار آن معمولا برای کاهش لغزندگی در کفپوش‌ها استفاده می‌شود.

سنگ کوبیک نامنظم: تمام شش وجه این نوع سنگ با استفاده از بیل مکانیکی شکسته شده و هیچ‌گونه وجه مسطحی ندارد. بی‌نظمی‌های موجود در این نوع سنگ بسیار زیبا بوده و شباهت ظاهری آن به سنگ طبیعی آن را به گزینه مناسبی برای زیباسازی محیط تبدیل کرده است.

راز آسمان پایتخت

سنگ کوبیک-کاماپرس

سنگ کوبیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ کوبیک که موجب محبوبیت آن در میان طراحان و سازندگان شده است، می‌توان به مقاومت فشاری و سایشی، ساختار مستحکم، طول عمر و دوام بالا، عدم انعکاس گرما و نور، قیمت مناسب و مقرون به صرفه، عدم لغزش و اصطکاک، تنوع در طرح و رنگ، نصب آسان، تعویض و تعمیر راحت و همچنین قابلیت اجرا در سطوح و ابعاد مختلف اشاره کرد.

سنگ کوبیک در چه مواردی کاربرد دارد؟

مهم‌تریک کاربرد سنگ کوبیک از دیرباز برای ساخت سنگ‌فرش در فضاهای مختلف و به‌ویژه مکان‌های پرتردد مانند خیابان‌ها، پارکینگ و ورودی شیب‌دار پارکینگ، ویلاها و باغ‌ها، پارک‌ها، فضای خارجی ساختمان‌ها و غیره بوده است. از دیگر کاربردهای مهم سنگ کوبیک می‌توان به سرعت گیر و رمپ‌های جاده‌ها، محوطه تالارها، در بستر استخرها و رودخانه‌ها برای زیباسازی و ساخت کف خیابان‌ها در مناطق سردسیر اشاره کرد.

انواع سنگ کوبیک کدام است؟

سنگ کوبیک از طریق فرآوری سنگ‌های ساختمانی مختلف به‌دست می‌آید. با این حال، بهترین نوع سنگ کوبیک، سنگ کوبیک گرانیت است که از استحکام و دوام بالایی برخوردار است. برخی از رایج‌ترین انواع سنگ کوبیک در ادامه معرفی شده است؛

سنگ کوبیک گرانیت: سنگ کوبیک گرانیت نسبت به سایر سنگ‌های ساختمانی از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. از ویژگی‌های سنگ کوبیک گرانیت می‌توان به مقاومت در برابر سرما و همچنین مقاومت بالا در برابر فشار، تردد و تغییرات آب و هوایی اشاره کرد. قیمت سنگ کوبیک گرانیت نسبت به دیگر انواع آن کمی بالاتر است.

سنگ کوبیک تراورتن: سنگ تراورتن با توجه به ضخامت کم آن، گزینه مناسبی برای کف‌سازی نیست. با این حال، ضخامت سنگ تراورتن در ابعاد سنگ کوبیک، افزایش یافته و برای سنگفرش در فضاهای بیرونی مناسب است. از دیگر مزایای آن وزن سبک و قیمت نسبتا مناسب آن است.

سنگ کوبیک مرمریت: سنگ گرانیت از نظر ساختاری، بین سنگ گرانیت و تراورتن قرار دارد. به‌طوری که مقاومت آن از گرانیت کمتر و از تراورتن بالاتر است. ضمن این‌که در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی موجود است.

سنگ کوبیک-کاماپرس

قیمت سنگ کوبیک چقدر است؟

قیمت سنگ کوبیک با توجه به فاکتورهای متعددی چون نوع سنگ، سورت و درجه کیفی سنگ، ابعاد و ضخامت سنگ، نوع برش، هزینه‌های تولید و فرآوری، نوسانات بازار و غیره تعیین می‌شود. به‌عنوان مثال هرچقدر سنگ موردنظر کمیاب‌تر بوده یا فرآوری آن به شکل کوبیک سخت‌تر باشد، محصول نهایی از قیمت بالاتری برخوردار است. یا مثلا هرچقدر ضخامت سنگ کوبیک کمتر باشد، برش‌های نازک‌تری نیاز داشته و از این نظر قیمت آن بالاتر است.

سنگ شهریار

گروه معادن و کارخانجات سنگ مروارید استاد شهریار، یک مجموعه تخصصی و فعال در زمینه تولید و فروش انواع سنگ ساختمانی از جمله سنگ کوبیک و سنگ گرانیت است. این مجموعه با سابقه بیش از 50 سال ارائه خدمت در این حوزه، تمامی محصولات خود را با استفاده از بهترین فناوری روز دنیا و کنترل کیفیت تولید و به دست مشتریان می‌رساند.

با خرید سنگ کوبیک از مجموعه سنگ شهریار، می‌توانید از مزایای زمان‌بندی مناسب برای تولید و ارسال و تعهد در کیفیت و ضمانت محصول نیز بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : سنگ شهریار
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز