سقوط قیمت مسکن به سرعت اتفاق نمی افتد

ژیوار

با پیروزی احتمالی جو بایدن قیمت مسکن مثل دلار با سرعت سقوط نمی کند.
به گزارش کاماپرس، با اینکه هنوز پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قطعی نشده، اما قیمت دلار در یکی دو روز گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. کاهش قیمتی که خیلی ها انتظار دارند در بازار مسکن هم رخ بدهد. اما مهدی سلطان محمدی کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است این اتفاق خیلی سریع امکان پذیر نیست.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

این کارشناس اقتصاد مسکن می گوید:« در چند ماه گذشته بازارها خود را بر اساس پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نرخهای بالای دلار تنظیم کرده بودند اما با برنده شدن بایدن انتظار می رود که نرخ دلار، طلا، خودرو، کالاهای وارداتی و شاخص بورس پایین بیاید.پیروزی بایدن اطلاع جدیدی بود که به بازارها آمد و به همین دلیل قیمتها فورا اتفاق نمی افتد. صاحبان کالاها منتظر تثبیت نرخ ارز می مانند و اگر ببیند قیمت آن ثابت شده به تدریج قیمت کالاها را پایین می آورند. شاخص تورم هم مقداری کاهش می یابد.»

فقط روند افزایش قیمت کند می شود

دریان سفر امید

سلطان محمدی درباره آینده بازار مسکن می گوید:« بازار مسکن در کوتاه مدت کمترین تاثیر را از تحولات سیاسی اخیر می گیرد؛ زیرا چسبندگی قیمت در بخش مسکن، بالاتر از دیگر بازارها است و نمی توان برای دوره چند هفته ای انتظار افت قیمتها را داشت. بعید است که نرخها پایین بیاید اما روند افزایش قیمت کند می شود.»

به اعتقاد این کارشناس مسکن آمدن بایدن چند ماهی طول می کشد و اگر بخواهد به مسائل سیاست خارجی و تحریمها رسیدگی کند زمان می برد. او در ادامه به ایسنا می گوید:« بنابراین به سرعت نمی توان شاهد کاهش تحریمها و نوع رابطه ایران با آمریکا باشیم. اما چیزی که هم اکنون با آن مواجهیم این است که انتظارات نسبت به آینده تغییر کرده است. از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که ترامپ چند ماه وقت دارد و ممکن است فشار لابی بر روی او باعث شود تحریمها را طوری بگذارند که به این زودی ها قابل بازگشت نباشد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازار مسکن ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز