قیمت مسکن در 6 ماهه دوم سال گران می‌شود؟

لست سکند

آیا قیمت مسکن در ۶ ماهه دوم سال روند شش ماهه اول را طی می کند و گران می شود؟
به گزارش کاماپرس، کارشناسان معتقدند همزمان با بالا رفتن قیمت دلار قیمت مسکن هم بیشتر می شود. اگر قیمت دلار کاهش پیدا کند و این روند ادامه داشته باشد، قیمت مسکن هم ممکن است با کاهش روبرو شود. به همین دلیل قیمت مسکن مثل بیشتر قیمتها حبابی است.

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران معتقد است اکنون قیمت ملک در کشور با حباب بسیار زیادی همراه است. او می گوید:« به محض افزایش قیمت دلار قیمت آپارتمان هم بیشتر می شود، اما کاهش قیمت دلار بلافاصله باعث کاهش قیمت مسکن نمی‌شود، چرا که انتظار بازگشت قیمت دلار به مدار صعودی منجر به مقاومت بازار در کاهش قیمت‌ها می شود. با این حال رصد ما از وضعیت بازار مسکن نشان می دهد در صورت تدوام کاهش قیمت دلار و ماندگاری دلار روی قیمت متعادل حتما قیمت مسکن کاهش پیدا می کند.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در ادامه درباره گرانی قیمت مسکن به ایرنا می گوید:« ٣٥ درصد قیمت ملک به مصالح استفاده شده در آن مربوط می‌شود و در صورتی که دولت بر روی قیمت مصالح ساختمانی نظارت داشته باشد می‌توانیم باز هم به کاهش قیمت مسکن برسیم. برای مثال قیمت ماسه چرا باید صد درصد گران شود؟ چرا نظارت در بازار مصالح ضعیف است؟ بخشی به دلیل جو روانی و بخشی به دلیل کاهش نظارت‌ها است.»

راز آسمان پایتخت

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران پیروزی دموکرات‌ها یا جمهوریخواهان هیچ کدام بر کاهش یا افزایش قیمت مسکن تاثیر زیادی ندارد، مسئله اصلی کنترل و ثبات قیمت دلار است که اکنون با سیاست‌های جدید بانک مرکزی انتظار کاهش قیمت دلار افزایش یافته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز