افزایش قیمت مسکن تا کی ادامه دارد؟

نگاهی به روند قیمت مسکن طی ماه‌های گذشته نشان از افزایش سرسام‌آور آن دارد. این در حالی است که به دلیل شیوع کرونا در کشور و نگرانی‌های ناشی از آن، املاک مسکن تا اواسط اردیبهشت عملا تعطیل بودند و رکود سنگینی بر بازار مسکن حاکم بود.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از کارشناسان حوزه مسکن اما این افزایش قیمت را ادامه‌دار می‌دانند و معتقدند با توجه به تورم موجود در جامعه، این روند تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت و حداقل تا سه ماه دیگر از ترکیدن حباب قیمتی مسکن خبری نخواهد بود. در همین راستا، رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک تهران به تحلیل وضعیت بازار مسکن در ماه‌های آتی پرداخته است.

ادامه افزایش قیمت مسکن تا شهریور

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، در مورد پیش‌بینی وضعیت مسکن در سال جاری می‌گوید: پیش‌بینی من این است که حداقل تا شهریور ماه قیمت‌ها به روند افزایشی خود ادامه دهند و این افزایش قیمت در شهرهای بزرگ حداکثر به اندازه نرخ تورم خواهد بود.

سونامی قیمتی نخواهیم داشت

وی افزود: در نتیجه سونامی قیمتی نخواهیم داشت. در شهرهای کوچک‌تر احتمالا افزایش قیمت کمتر از نرخ تورم خواهد بود.

اجاره مسکن هم رشد خواهد کرد

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: اجاره البته تابعی از قیمت است. با توجه علل گوناگونی که بازار اجاره بها را تا حدود زیادی رها کرده، قیمت اجاره‌بها نیز رشد خواهد کرد و البته تاکنون هم به روند افزایشی خود ادامه داده است.

آریاک سفر

عقبایی عنوان کرد: البته افزایش در این بخش نیز حداکثر به اندازه نرخ تورم خواهد بود؛ چراکه مستاجران کشور ظرفیت افزایش قیمت بیشتر را ندارند و هم اکنون نیز با شرایط دشواری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی متذکر شد: در سال گذشته هم برخی صاحبخانه‌ها تمایل داشتند نرخ اجاره بها نیز چون قیمت واحدها ۱۰۰ درصد رشد کند که چنین نشد؛ چراکه هیچ مستاجری چنین امکانی را نداشته است. در این بخش هم افزایش نرخ اجاره بها در شهرهای بزرگ بیش از شهرهای کوچک خواهد بود.

پایان پیام

 

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز