قیمت مسکن 3 برابر شده است

یک نماینده مجلس با انتقاد از بی توجهی دولت به بازار مسکن گفت: قیمت مسکن 300 درصد افزایش داشته است.

به گزارش کاماپرس، وضعیت قیمت ها در بازار مسکن به صورتی درآمده که نمی توان برای آن صفت مناسبی پیدا کرد! افزایش قیمت و گرانی خانه تا حدی پیش رفته که خرید خانه و خانه دار شدن با درآمدی که قشر متوسط و ضعیف جامعه دارد فقط در رویا ممکن است.

نمایندگان مجلس پیش از این خبر از طرحی برای ایجاد تعادل در بازار مسکن داده بودند اما هنوز خبری از جزئیات دقیق این طرح نیست.

بازار مسکن به حال خود رها شده است

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر، حسینعلی حاجی دلیگانی در این باره به افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: بازار مسکن یله و رهاست و کسی نظارتی ندارد.

آریاک سفر

وی با بیان اینکه در سال ۸۸ حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شد افزود: در سال ۹۷ این میزان به حدود ۵۰۰ هزار واحد رسید.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با توضیح این مطلب که عرضه در بازار مسکن پاسخگوی تقاضا نیست گفت: باید سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود تا بازار مسکن از نوسان فاصله بگیرد و به سمت ثبات حرکت کند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار به طرح مجلس برای به آرامش رساندن بازار مسکن اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی را که مصوب سال ۹۴ است اجرایی کنیم.

حاجی دلیگانی افزود:در طرح ساماندهی بازار مسکن تلاش می‌کنیم رویکرد‌ها در جهت حمایت از طبقات پایین جامعه باشد.

شایان ذکر است در روزهای اخیر اخباری از دستور رئیس جمهور به معاون اول و وزیر راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن منتشر شده است . جلساتی نیز به این منظور با حضور جهانگیری و اسلامی و مسئولان صنف مسکن برگزار شده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز