سریع ترین راه دریافت ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کشور ایتالیا با داشتن آثار تاریخی و فرهنگی به جا مانده از روم و یونان باستان، مناظر طبیعی شگفت‌انگیز همانند سواحل آمالفی، جزیره سیسیل، کوه‌های آلپ و مردمانی مهمان‌نواز، همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری مردمان از سراسر جهان بوده است. ویزای توریستی ایتالیا، فرصتی برای تماشای شاهکارهای هنری و معماری تاریخی و تجربه کردن طعم لذیذ غذاهای محلی این سرزمین است.

به گزارش کاماپرس، ایتالیا یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین کشورها در میان گردشگران به شمار می‌رود؛ به گونه‌ای که این کشور در سال 2022 میزبان بیش از 74.7 میلیون گردشگر از سراسر جهان بوده است. ویزای توریستی ایتالیا نیز به طور معمول برای اقامت کوتاه مدت در ایتالیا، گشت و گذار در این کشور یا دیدار با اعضای خانواده و دوستان صادر می‌شود.

در این گزارش، سریع‌ترین راه دریافت ویزای توریستی ایتالیا، شرایط، مدارک و هزینه‌های لازم برای اخذ آن بررسی شده است.

شرایط دریافت ویزای توریستی ایتالیا

برخلاف سایر ویزاهای شینگن، برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا به جای مراجعه به کارگزاری VFS Global در تهران باید به مرکز رسمی ارائه خدمات ویزای ایتالیا در تهران مراجعه کرد. سفارت ایتالیا با هدف تسریع پیگیری پرونده‌های افراد، ارزیابی درخواست ویزای ایتالیا از سوی شهروندان ایرانی، انجام امور اولیه دریافت مدارک ویزای ایتالیا، انگشت‌نگاری و عکس بیومتریک و امثال آن را به کارگزاری کاکس اند کینگز CKGS سپرده است؛ بنابراین متقاضیان ویزای توریستی ایتالیا باید با مراجعه به وبسایت کارگزاری CKGS ضمن تکمیل فرم مرتبط با درخواست ویزا و پرداخت هزینه‌های لازم، نسبت به تعیین وقت ملاقات و تحویل مدارک لازم اقدام کنند.

پس از تعیین وقت، متقاضیان ویزای توریستی ایتالیا باید در زمان مقرر شده در محل کارگزاری حضور پیدا کنند و مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا را به کارگزاری مربوطه تحویل دهند. در صورتی که متقاضیان برای اولین بار به کشورهای حوزه شینگن سفر می‌کنند، باید اقدامات مرتبط با عکس بیومتریک را نیز در مرکز درخواست ویزای ایتالیا انجام دهند.

راز آسمان پایتخت

ویزای توریستی ایتالیا-کاماپرس

ویزای توریستی ایتالیا با دعوتنامه

در صورتی که برای ویزای توریستی ایتالیا بتوانید دعوت‌نامه‌ای معتبر ارائه دهید، شانس شما برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا افزایش پیدا می‌کند. دعوت‌نامه ویزای توریستی ایتالیا باید از سوی یکی از اعضای خانواده، دوستان یا یکی از آشنایان صادر شده باشد.

در دعوت‌نامه ویزای ایتالیا باید اطلاعاتی مثل مشخصات فرد دعوت شونده، فرد عوت کننده، محل اقامت او و مدت زمان اقامت متقاضی ذکر شود. دعوت‌نامه نیز باید توسط یکی از دفاتر شهرداری یا پلیس ایتالیا تایید شود.

ویزای توریستی ایتالیا بدون دعوتنامه

بدون داشتن دعوت‌نامه نیز می‌توان برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا اقدام کرد. برای دریافت ویزای ایتالیا بدون دعوت‌نامه نیازمند اثبات تمکن مالی و گردش حساب قوی است. همچنین باید نامه‌ای مبتنی بر رزرو محل اقامت خود در ایتالیا ارائه داد.

هزینه اخذ ویزای توریستی ایتالیا

هزینه ویزای توریستی ایتالیا شامل رزرو وقت سفارت ایتالیا، بیمه مسافرتی، رزرو بلیط رفت و برگشت و واچر هتل می‌شود. همچنین هزینه وقت سفارت ایتالیا براساس نوع وقت سفارت معمولی یا پرمیوم ایتالیا متفاوت است.

متقاضیان ویزای توریستی ایتالیا که بیش از 12 سال سن دارند، باید هزینه‌ای معادل 80 یورو برای دریافت ویزای ایتالیا پرداخت کنند. افراد بین شش تا 12 سال موظف به پرداخت 40 یورو بوده و هزینه دریافت ویزای توریستی ایتالیا برای افراد زیر شش سال نیز رایگان است.

ویزای توریستی ایتالیا-کاماپرس

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا

برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا ملزم به تکمیل فرم، جمع‌آوری و ارائه صحیح مدارک هستید. اولین قدم برای دریافت ویزای ایتالیا، تکمیل فرم مرتبط با دریافت ویزا و ارائه برنامه سفر و مشخصات و جزئیات آن برای کنسولگری است.

پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار، رزرو بلیط رفت و برگشت، بیمه سلامت مسافرتی، مدارک اسکان در ایتالیا، اثبات تمکن مالی، دعوت‌نامه از سوی دوستان یا اعضای خانواده مقیم ایتالیا، سند پرداخت هزینه درخواست ویزای توریستی ایتالیا و رزومه‌های اشتغال و تحصیل از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا است.

اثبات تمکن مالی، یکی از مهم‌ترین مدارکی است که باید مهیا کنید. دقت کنید که به هیچ عنوان گردش حساب غیرواقعی یا کمتر از میزان تعیین شده به سفارت ایتالیا ارائه ندهید، زیرا مدارک مالی در سفارت ایتالیا به طور کامل استعلام گرفته می‌شود.

برای ویزای توریستی ایتالیا، گردش حساب سه ماه اخیر و میزان مبالغ ورودی و خروجی آن و همچنین تعداد تراکنش‌ها حائز اهمیت است. همچنین برای اثبات تمکن مالی باید در حساب بانکی خود حداقل 200 تا 250 میلیون تومان پول داشته باشید.

ویزای توریستی ایتالیا-کاماپرس

زمان صدور ویزای توریستی ایتالیا

به طور معمول بررسی ویزای توریستی ایتالیا 15 روز زمان می‌برد. در صورتی که وضعیت مدارک شما نامشخص یا شرایط به گونه‌ای باشد که تشخیص داده شود روی پرونده شما باید بررسی بیشتری صورت گیرد، شاید صدور ویزای توریستی ایتالیا تا دو ماه نیز زمان ببرد؛ بنابراین بهتر است سه ماه پیش از سفر برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا درخواست دهید.

سریع‌ترین راه دریافت ویزای توریستی ایتالیا

متقاضیان برای دریافت هر چه سریع‌تر ویزای توریستی ایتالیا و صرفه‌جویی در وقت و زمان خود می‌توانند از کارشناسان آژانس‌های گردشگری معتبر همچون «النورا» یاری بجویند. کارشناسان مجموعه النورا با آگاهی دادن به افراد نسبت به جمع‌آوری مدارک لازم و شرایط دریافت ویزای توریستی ایتالیا، امکان ریجکتی یا رد شدن درخواست ویزای آنان را کاهش می‌دهند و فرایند دریافت ویزا را سرعت می‌بخشند.

گردشگران می‌توانند به منظور آگاهی از خدمات و ویژگی‌های بیشتر این مجموعه به وبسایت www.elenoora.com مراجعه کنند یا از طریق تماس با شماره تلفن 02191096339 از کارشناسان این مجموعه یاری بجویند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز