سرمایه گذاری هدفمند با توسعه گوهران امید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

همه کسانی که در بازار بورس حضور پیدا می‌کنند به دنبال کسب سود هستند. اما تحقق سود در چنین فضایی مستلزم داشتن دانش کافی از سهامداری است. در این حوزه شرکت‌های متخصصی هستند که به افراد برای کسب سود با حداقل ریسک کمک می‌کنند. شرکت «سرمایه گذاری توسعه گوهران امید» یکی از این مجموعه‌های تخصصی است که با شعار «سرمایه گذاری هدفمند و سهام ارزشمند» در بازار بورس فعالیت دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

شرکت گروه کارخانجات گوهر زمین با هدف سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار در سال 1383 شکل گرفت. اما نام این شرکت بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده سال 1388 به مدیریت توسعه گوهران امید تغییر پیدا کرد. مجددا خردادماه سال 1394 شرکت کنندگان مجمع عمومی این شرکت عنوان کامل‌تری را مطرح کردند و بر همین اساس نام نهایی این شرکت، به سرمایه گذاری توسعه گوهران امید تبدیل شد. در ادامه کاماپرس به معرفی بیشتر این مجموعه می‌پردازد؛

گوهران امید؛ سود حداکثری و کم‌ریسک

این شرکت به سرپرستی مازیار فرخی و استفاده از دو کمیته تخصصی حسابرسی و سرمایه گذاری به دنبال پایدارسازی منابع- درآمدها- از طریق تخصیص مناسب دارایی‌ها در پرتفوی، اختصاص بخشی از منابع به سرمایه گذاری ریسک پذیر و استارتاپ‌ها، اصلاح ساختار مالی به تناسب ضرورت‌ها و … است.

صندوق گوهر فام امید یکی از مجموعه‌های وابسته به سرمایه گذاری توسعه گوهران امید است که از سال 1397 برای توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید و به منظور تسهیل اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی فعالیت خود را آغاز کرد. اقدامات این صندوق تا پایان مهرماه 1400 از نظر سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز است.

راز آسمان پایتخت

افزایش سرمایه 62 درصدی گوهران

سال 1394 بود که سرمایه گذاری توسعه گوهران امید به عنوان پنجاه و یکمین شرکت به لیست سازمان بورس اضافه و پنج درصد از کل سهام آن هم در 1395 عرضه اولیه شد. در حال حاضر سهام این شرکت با نماد «گوهران» در تابلوی بازار اول فرابورس قرار دارد و ارزش بازاری آن بیشتر از 21 هزار و 986 میلیارد ریال است. شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بیشترین سهام گوهران را در اختیار دارد.

این شرکت از آغاز سال جاری به دنبال افزایش سرمایه بود و برای این کار هم تنها به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار احتیاج داشت. در مجمع تیرماه اعلام شد که افزایش سرمایه 62 درصدی این مجموعه تا زمان برگزاری مجمع بعدی، نزد مرجع شرکت‌ها ثبت خواهد شد. قبل از این، سرمایه توسعه گوهران امید 2 هزار و 400 میلیارد ریال، شامل 2 میلیارد و 400 میلیون سهم هزار ریالی، بود.

این مجموعه در پایان سال مالی منتهی به آذرماه 1399، میزان 2 هزار و 695 میلیارد و 414 میلیون ریال درآمد عملیاتی محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بالغ بر هزار میلیارد ریال افزایش داشت. سود هر سهم این مجموعه در پایان سال مالی قبل هزار و 95 ریال اعلام شد.

متنوع سازی پرتفوی گوهران

به گفته فرخی، پرتفوی سرمایه گذاری گوهران امید تا خردادماه امسال به 28 هزار میلیارد ریال رسیده و ظرفیت‌ آن امکان پشتیبانی از سرمایه گذاری‌ها و پروژه‌های تولیدی گروه را دارد. این مجموعه برای سال جاری قصد حضور در تمام افزایش سرمایه‌ها و نقش آفرینی مداوم را دارد. این شرکت تا خردادماه امسال در میان 28 شرکت سرمایه گذاری فعال بورس، رتبه هجدهم را به خود اختصاص داده بود.

مجموعه سرمایه گذاری توسعه گوهران امید در یکسال گذشته با وجود روند ریزشی بازار بورس، از طریق شناسایی و کاهش ریسک از طریق کمیته سرمایه گذاری، روند سودآوری خود را حفظ کرد. با این حال این شرکت در سال جاری هم کاهش ریسک و نسبت پی به ای پرتفوی را در دستور کار دارد.

هم اکنون بیشترین سهم از پرتفوی این شرکت مربوط به بخش محصولات شیمیایی،  فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی، چند رشته‌ای صنعتی، مواد و محصولات دارویی، سیمان، آهک و گچ و بانک‌ها و موسسات اعتباری است.

مرتبط با : سرمایه گذاری توسعه گوهران امید
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز